یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سخنرانی حجت الاسلام دبیری فرد در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان به بیان گزارشی از فعالیت های این نمایندگی در موضوع خانواده پرداخت و اظهار داشت: فعالیت های آموزشی این دفتر در دو بخش رسمی و غیر رسمی برنامه ریزی و اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام محمد دبیری فرد، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، امروز در کارگاه آموزشی خانواده با عنوان «چند گام تا نشاط همسرانه» ضمن خیر مقدم، به بیان گزارشی از فعالیت های این نمایندگی در موضوع خانواده پرداخت و اظهار داشت: فعالیت های آموزشی این دفتر در دو بخش رسمی و غیر رسمی برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی افزود: در بخش آموزش های رسمی، سه دوره سطح ۳ مشاوره اسلامی با همکاری حوزه علمیه خوزستان که دو دوره آن در مراحل پایانی و یک دوره، مراحل آموزشی خود را دنبال می کند، اجرایی شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در بخش آموزش های غیر رسمی، افزود: دوره آموزشی تربیت مبلغ خانواده شهرستان شوشتر در محورهای مهارت های زندگی، تربیت و اصلاح رفتار در خانواده، مهارت های زناشویی، آموزش مدیریت والدین و چالش های پیش رو، خانواده و رسانه، مدیریت در خانواده، آسیب های روانی، آسیب شناسی خانواده در ایران برگزار شده است.

حجت الاسلام دبیری فرد ادامه داد: دوره تربیت مبلّغ خانواده در شهرستان ملاثانی در مباحث آموزشی مفاهیم روانشناسی و مدیریت والدین در حال سپری کردن مباحث آموزشی است.

وی به برگزاری کارگاه های غنی سازی روابط زوجین در سراسر استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این کارگاه تاکنون در شهرهای خرمشهر، اروندکنار، اندیکا، سوسنگرد، ایذه، باغملک، شادگان، دزفول، صفی آباد، بندرامام، بهبهان، هندیجان، گتوند، رامهرمز و اهواز برگزار شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: از جمله کارگاه های غنی سازی روابط زوجین می توان به برگزاری کارگاه آموزشی روانشناسی خانواد در محورهای ارتباط موثر، روانشناسی خانواده، عفاف و حجاب در خانواده، نسل ضد و با حضور اساتید برجسته و متخصص محور آموزشی اشاره کرد.

حجت الاسلام دبیری فرد با اشاره به برگزاری نشست های مجازی فصلی در قالب مدرسه زمستانه، خاطرنشان کرد: در این مدرسه اساتید مختلف مباحثی از جمله "اضطراب، استرس، کنترل و پیشگیری"، "برنامه ریزی روزانه"، "مهارت های ارتباط همسران"، "شیوه های نه گفتن به کودک"، "مدیریت های افکار و آشفتگی های ذهنی، "مدیریت مصرف رسانه در خانواده"، "تنبلی در کودکان ریشه ها و درمان"، "مدیریت مسائل جنسی در کودکان"، "کشف استعداد ها در خانواده" و "پرورش کودک متفکر" ارائه کردند.

وی به برگزاری کارگاه آموزشی چالش های اخلاق معاشرت پرداخت و گفت: "ارتباط مؤثر"، "مسائل حقوقی روحانیت و پرونده خوانی" مباحثی بود که در این کارگاه مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان به نشست فصلی مبلغان با موضوع اخلاق تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: در این موضوع، ۵ نشست اخلاقی در مدارس علمیه شهرستان خرمشهر، شوش، آبادان، سوسنگرد و اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام دبیری فرد به برگزاری کارگاه سواد رسانه و فضای مجازی، اشاره و در بخش دیگری از برگزاری دوره تربیت مبلغ زیست عفیفانه و تربیت جنسی در شهرستان اهواز ویژه برادران خبر داد و گفت: تاکنون در این دوره مباحث "اختلالات، انحرافات جنسی"، "مهارت های فرزند پروری – مهارت های والدگری"، "هویت جنسی و جنسیتی و مراحل تحول"، "رسانه رقیب دشمن و شبکه رسانه آن" و "ملاک های همسر گزینی و آمادگی های فبل از ازدواج" ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha