چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اعوانی

حجت الاسلام اعوانی گفت: یکی از دلایل استفاده امام سجاد(ع) از دعا و توصیه موکد رهبر معظم انقلاب در بهره مندی از صحیفه سجادیه، این است که دعا بهترین روش پناه بردن به خداوند متعال و استعانت از او در برابر مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد رضا اعوانی پیش از ظهر امروز در همایش طلاب و فضلا در مدرسه علمیه جامعه الامام منتظر نجف آباداظهار کرد: بهترین وسیله ارتباطی با خداوند متعال دعا است.

وی با بیان اینکه شاید شما به هر شکلی با خدای خود گفت‌وگو کنید، اما با حالت دعا و خاشعانه، چرا که نزدیک ترین حالت به استجابت است، تصریح کرد: حضرت سید الساجدین زین العابدین علیه السلام در آن دوران خفقان پس از قیام عاشورا که دشمن در جامعه مسلمین ایجاد کرده بود، تنها یک مسیر برای ترویج فرهنگ ناب اسلام داشتند و آن، دعا بود.

اعوانی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) بلندترین مضامین الهی و جامعه سازی را در قالب دعاها در صحیفه سجادیه موجود بیان فرمودند، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب، ولی جامعه در ایام کرونا، مردم را دعوت به خواندن دعای خاصی از صحیفه سجادیه (دعای هفتم )می‌کند، حاوی این یک پیام است. همچنین رهبری در دیدار با مسئولان نظام آنان را دعوت به خواندن دعای صحیفه سجادیه می‌کند، چرا؟ چون دعا بهترین روش پناه بردن به خداوند متعال و استعانت از او در برابر مشکلات است.

وی عنوان کرد: اگر این کتاب شریف صحیفه سجادیه بین مردم و جامعه شناخته تر شود، قطعا راه به سمت پیشرفت تسریع و تسهیل می‌یابد، حتی در قضایای اجتماعی و سیاسی هم اگر موضع گیری مسئولان ما، با تکیه بر مضامین والای این کتاب باشد (نوع رابطه انسان با خود، با جامعه و با خداوند متعال)، قطعا آسیب در سطح ملی و بین‌المللی به بدنه جامعه به حداقل ممکن می‌رسد.

اعوانی در پایان متذکر شد: فرداروز دیر است، باید از همین امروز با این کتاب ارزشمند انس بگیریم، خط به خط این کتاب، افقی به سمت روشنایی باز می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha