یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یادواره شهدای رسانه مقاومت

حوزه / سردار قاآنی با بیان اینکه امروز رسانه ابزار دشمن شده است گفت: در جنگ ترکیبی، رسانه یکی از ابزارهای مهم است، برای همین جبهه مقاومت علیرغم برخی محدودیت‌ها باید ظرفیت خودش را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نخستین یادواره شهدای رسانه مقاومت با حضور سردار اسماعیل قاآنی، قاضی‌زاده هاشمی، پیمان جبلی و جمعی دیگر از مسئولان داخلی و بین‌المللی به همراه خانواده شهدای رسانه در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما امروز هشتم اسفند برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سابقه فرهنگ ایثار و شهادت به صدر اسلام برمی‌گردد در دوره معاصر با شروع نهضت امام راحل(ره) و پیروزی انقلاب فرهنگ ایثار و شهادت احیا شد. جهان غرب امروزه منادی فرهنگ مادی‌گرایی است در صورتی‌ که انقلاب اسلامی فرهنگ مقاومت را ندا سرمی‌دهد. فرهنگ ایثار ارتباط نزدیک‌ به آموزه‌های دینی و انقلاب دارد این فرهنگ به عنوان موتور پیشران کشور است. اسلام با فرهنگ مقاومت عجین شده برای همین ملت‌های ستمدیده به آن اقبال و روی خوش نشان می‌دهند. در هر جامعه‌ای اگر فرهنگ ایثار و شهادت رواج داشته باشد اصلاح خواهد شد. خون شهید نیکی‌ها را ترویج می‌کند.

وی ادامه داد: در دوره کنونی با گسترش رسانه‌های جمعی به عنوان عامل مهم ساخت یک روایت حقیقی از رخدادها دارای اهمیت است برای همین باید از ظرفیت تمام رسانه و فضای مجازی استفاده کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت رواج پیدا کند. در این راستا مشارکت کارشناسان و پشتیبانی همه دستگاه‌ها با نگاهی فراملی در این راستا می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

در ادامه مراسم اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با درود به شهدای مقاومت به ویژه شهید سردار سلیمانی و شهدای رسانه، گفت: این همایش که با نام شهدای رسانه‌ای مقاومت است در ایامی برگزار می‌شود که طراوت بعثت پیامبر(ص) در همه ممالک اسلامی احساس می‌شود. همچنین همزمانی این یادواره با میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت سجاد(ع) بسیار مبارک و باارزش است. در این راستا باید از کسانی که این برنامه‌ریزی را انجام داده‌اند، تشکر کرد.

وی افزود: شهادت فی نفسه خود یک رسانه است زیرا وقتی فردی در مسیری شهید می‌شود به نوعی حق بودن خود را اثبات می‌کند؛ نفس شهادت بیانگر حرکتی باصلابت است که به صورتی ارزشمند در مسیری حقیقی انجام می‌شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: شهدایی که در فضای رسانه به شهادت رسیده‌اند ارزش کارشان مضاعف است، زیرا هم جهاد کردند و هم پیام‌رسان فرهنگ مقاومت بودند. ما در عصری زندگی می‌کنیم که واژه مقاومت از برجسته‌ترین واژه‌ها در مجامع اسلامی و غیر اسلامی است برای همین نیز حتی دشمنان اسلام مقابل این واژه ادای احترام می‌کنند.

سردار قاآنی با بیان اینکه امروز رسانه ابزار دشمن شده است گفت: در جنگ ترکیبی رسانه یکی از ابزارهای مهم است، برای همین جبهه مقاومت علیرغم برخی محدودیت‌ها باید ظرفیت خودش را افزایش دهد.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما نیز تصریح کرد: چند سال پیش به شهید سلیمانی گفتم شهدای رسانه سزاوار برگزاری یادواره‌ای هستند ایشان فرمود پیشنهاد بسیار خوبی است و از آن حمایت می‌کند، ولی چند ماه بعد از این گفت‌وگو سردار دل‌ها خود مهمان شهدا شد. رسانه ملی از پیروزی انقلاب تا امروز ۱۶۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است. پیشاپیش این شهدا نیز سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی است. در این میان جا دارد یاد مرحوم نادر طالب‌زاده را هم گرامی بداریم.

وی ادامه داد: شهدای مقاومت اجرشان افزوده است، زیرا همان‌گونه که گفتم در دو جبهه نبرد کرده‌اند. انقلاب ۴۴ سال در مقابل تمام توطئه‌ها ایستادگی کرد و همیشه ملت ایران پیروز و سربلند بوده است. در چند ماه اخیر نوع جدیدی از جنگ را شاهد بودیم. دشمن در دو عرصه اقتصادی و فکری تلاش دارد به انقلاب ضربه بزند. در اینجا وظیفه رسانه برای مواجهه با چنین هجمه‌های بسیار تأثیرگذار است.

جبلی با اینکه محور مقاومت شهدا بزرگی را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است بیان کرد: روز به روز فرهنگ مقاومت در حال بزرگتر شدن است. در رسانه ملی افتخار می‌کنیم همراه رسانه‌های مقاومت شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کرده‌ایم.

وی در پایان اظهار کرد: شهدای رسانه ملی چراغ راه ما در این سازمان است امیدوارم توفیق این را داشته باشیم که در مسیر شهدا حرکت کنیم.

در انتهای این مراسم از مدیران داخلی و خارجی رسانه های حوزه مقاومت تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha