یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج

همایش قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با حضور استانداران سراسر کشور در اردوگاه شهیده مریم فرهانیان آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، همایش قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با حضور سردار سلامی و استانداران سراسر کشور امروز در اردوگاه شهیده مریم فرهانیان آبادان برگزار شد.

در این برنامه سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت انعکاس حضور کاروان های راهیان نور، اظهار کرد: از جمله نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، تأمین ناوگان حمل و نقل استاندارد و پوشش امنیتی مطلوب برای تردد زائران است.

وی با اشاره به پای کار بودن زائران، خاطرنشان کرد: هدف از این اقدامات خالصانه ترویج دین و اسلام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری های رزمندگان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ضرورت مستندسازی از کاروان های راهیان نور تأکید کرد و گفت: رسانه ها و فعالان باید به نحوی به مقوله مستندسازی بپردازند تا تلاش های دشمن برای ایجاد فاصله بین انقلاب و نسل جوان بیهود گردد.

پیش بینی حضور ۴۰۰ هزار زائر در یادمان ها تا پایان سال

در ادامه سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تشکیل ستادهای هماهنگی و پشتیبانی از راهیان نور، گفت: تاکنون در سال جاری بیش از ۳۰۰ هزار نفر در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند و پیش بینی ما در باقیمانده سال ارتقای این تعداد به ۴۰۰ هزار نفر است.

سردار سلیمانی بسته های فرهنگی، پشتیبانی فکری و نرم افزاری را نیاز امروزه نسل جوان معرفی کرد و گفت: "راهیان نور" با برنامه ریزی مناسب از تکیه گاه های مستحکم در این زمینه است.

آغاز راهیان نور عمومی از ۲۰ اسفند

در ادامه سرهنگ مجید سوری، دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اظهار کرد: در قالب راهیان نور تاکنون ۴۸ هزار نفر دانشجو، ۱۲۸ هزار نفر دانش آموز و بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر نیز از دیگر اقشار به یادمان های دفاع مقدس سفر کرده اند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به آغاز راهیان نور عمومی از بیستم اسفندماه و استمرار آن تا پایان ماه مبارک رمضان، ادامه داد: اردوهای راهیان نور به شکل ترکیبی با راهیان پیشرفت، اردوهای دانش آموزی پیشرفت تحصیلی نیز برگزار می شوند.

میزبانی ۱۴ یادمان دفاع مقدس در استان خوزستان

در پایان نیز سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان به میزبانی ۱۴ یادمان از زائران مناطق دفاع مقدس در سطح استان اشاره و بیان کرد: باتوجه به مستمر بودن حضور زائران در مناطق عملیاتی، استان خوزستان در کل سال آمادگی میزبانی از زائران را دارد.

وی با اشاره به انجام اقداماتی نظیر فضاسازی، راویتگری و بازسازی یادمان ها، گفت: تاکنون در سال جاری ۱۵۸ هزار زائر به این مناطق سفر کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha