جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر / شورای زکات استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان، با بیان اینکه در اسلام قرض گرفتن مکروه است، گفت: قرض دادن مستحب است اما قرض گرفتن و وام گرفتن در اسلام مکروه و توصیه نمی‌شود، بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ کار در جامعه توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در شورای زکات استان همدان، با تأکید بر اینکه این مجموعه، وظیفه سیاست گذاری در عرصه زکات در استان را برعهده دارد، اظهار داشت: آشنایی با نقاط ضعف و قدرت شهرستان‌های مختلف و خصوصا مراکز موفق‌تر می‌تواند برای رشد بهتر دیگر مناطق بسیار موثر باشد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به زیر ساخت‌ها، در استفاده از زکات، یادآور شد: در گزارشی که ارائه شد، بیشتر مبالغ زکات در حوزه کمک‌های معیشتی و هزینه‌های روزانه نیازمندان بود، در صورتی که باید مقدار بیشتر آن در عرصه زیر ساخت‌ها استفاده شود.

امام جمعه همدان افزود: انجام پروژه‌هایی مربوط به زیر ساخت در آینده برای اهالی هر منطقه منافعی خواهد داشت و لذا ضروری است تا این مجمع با سیاستگذاری، هزینه کردها را به سمت زیر ساخت‌ها سوق دهد.

وی با تأکید بر اینکه در جلسات گزارشات باید دقیق باشد، تا در تصمیم‌گیری‌ها با مشکل روبرو نشویم، یادآور شد: یکی دیگر از مشکلاتی که متاسفانه با آن روبرو هستیم و لازم است تا ائمه جمعه و مبلغان نسبت به آن حساس باشند، ترویج فرهنگ کار در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: امروز گاهی از موارد و به دلیل عدم انسجام در بین مجموعه‌های حمایتی، برخی از افراد از چند مجموعه کمک‌هایی را دریافت می‌کنند و لذا کمتر به سراغ فعالیت و کار می‌روند.

وی با بیان اینکه در اسلام قرض گرفتن مکروه است، گفت: قرض دادن مستحب است اما قرض گرفتن و وام گرفتن در اسلام مکروه و توصیه نمی‌شود، بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ کار در جامعه توسعه پیدا کند.

در شروع این جلسه نیز ائمه جمعه شهرستان‌های استان، ضمن اشاره به اقدامات انجام شده، به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات موجود در زمینه زکات پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha