شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 1073645
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
جشن خانواده ریحان

حوزه/ جشن ملی خانواده ریحان با حضور کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان و فرزندان آنان در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان و فرزندان آنان با گرامیداشت اعیاد شعبانیه بیان کرد: بر اساس روایات، بهترین ذکر در ماه شعبان استغفار است و هر کسی در هر روز این ماه هفتاد مرتبه استغفار کند، مثل آن است که هفتاد هزار مرتبه در ماه‌های دیگر استغفار کرده باشد.

وی با استناد به روایاتی پیرامون فضیلت اعمال این ماه، بر صدقه دادن تاکید کرد و گفت: صدقه در ماه شعبان مورد تاکید منابع دینی است و مراد از صدقه تنها به لحاظ مادی و کمک مالی به نیازمند نیست بلکه در روایات، مصادیق صدقه گستردگی بسیاری دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان به انواع صدقه اشاره کرد و افزود: برداشتن چیزهای آسیب‌رسان از سر راه مردم، نشان دادن راه به دیگری، سلام کردن و عیادت از بیمار و بر اساس روایات، خودداری از هر بدی و انجام هر کار نیکی صدقه است.

خانم حسینی واعظ با برشمردن مصادیق مختلف صدقه، نشر علم به دیگران را نوعی صدقه معرفی کرد و گفت: انسان باید در تعلیم، کریم و سخاوتمند باشد و علمی را در نزد خود ذخیره نکند؛ خداوند در راه تلاش برای راهنمایی بندگان خدا و آشنا کردن مردم با شیوه‌های صحیح زندگی، بدون حساب به انسان عنایت می‌فرماید.

در پایان برنامه، هر یک از فرزندان کارکنان به اجرای برنامه خود پرداخته و هدایای خود را دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha