شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی مصباح

حوزه/ عضو هیئت امنای مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: پدرم شبی در آن سال ها، تمام شب را در حیاط خانه قدم می زد، از ایشان علت این بی خوابی را سؤال کردیم؛ گفتند «شبهه جدیدی پیش آمده که جوانان را گمراه می کند و همین مسأله نمی گذارد به خواب بروم؛ باید راهی برای مبارزه با خطر پیدا کرد»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، همایش ملی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی رضوان الله علیه، امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی به همت حوزه علمیه خراسان و با همکاری تعدادی از نهادها برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی در این نشست با بیان این که ابعاد مختلف اندیشه و سلوک عملی آیت الله مصباح یزدی، در جنبه های مختلف زندگی می تواند برای ما الگو و درس آموز باشد، گفت: یکی از برجسته ترین ویژگی های شخصیت مرحوم علامه مصباح، تکلیف مداری ایشان و اخلاص در نیات برای همه کارهای روزمره زندگی است.

وی ادامه داد: یکی از تجلیات این تکلیف مداری که برای سلک روحانیت و طلاب بیشتر مورد نیاز می باشد و بدان توجه صورت می گیرد، دین مداری و تاکید به وظیفه و رسالت امت اسلام در قبال دین خداوند است.

عضو هیئت امنای موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: تعابیر مقام معظم رهبری به عنوان غیرت دینی فوق العاده علامه مصباح و حساسیت ایشان نسبت به مشکلات فکری جوانان، ناظر به روحیه و توجهی بود که بعنوان وظیفه خود می دانستند تا پاسخگو باشند و اصل روحانیت را بعنوان تکلیف خود می پنداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی با بیان این که آیت الله مصباح همواره نسبت به خطرات و معضلاتی که دین مردم را مورد خدشه قرار می داد حساس بودند و احساس تکلیف می کردند، عنوان کرد: پدرم شبی در آن سال ها، تمام شب را در حیاط خانه قدم می زد، از ایشان علت این بی خوابی را سؤال کردیم؛ گفتند «شبهه جدیدی پیش آمده که جوانان را گمراه می کند و همین مسأله نمی گذارد به خواب بروم؛ باید راهی برای مبارزه با خطر پیدا کرد»؛ این امر روحیه بالای تکلیف مداری ایشان در برخورد با مشکلات را نشان می دهد.

وی با بیان این که آیت الله مصباح در برخورد با انحرافات ملاحظه هیچ مسأله ای را نمی کرد، اینکه عده ای اینگونه برخورد ها را برنتابند برایش اهمیت نداشت و قاطعانه در برابر انحراف می ایستاد، گفت: در زمانی که افکار انحرافی جوانان را فراگرفته بود، علامه مصباح توانستند تا گام های بزرگی را در مبارزه با افکار انحرافی بردارند.

عضو هیئت امنای موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز امیدواری کرد تا بتوان درس آموز مکتب علامه مصباح یزدی(رضوان الله علیه) بود و برای آینده جامعه اسلامی، نقش اثرگذاری را در عرصه عمل ایفا کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha