چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام فصیح نیا

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا گفت: آموزش و پرورش یکی از مهم ترین ارکان تربیتی نوجوانان و جوانان است و همواره دشمن برای آن برنامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در خطبه های نماز جمعه نقده که در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر برگزار شد، با تاکید بر لزوم اهتمام مومنین به انجام عمل صالح، اظهار داشت: بر اساس روایتی از امام صادق (ع) معنای عمل صالح ولایت مداری و حرکت در مسیر ولایت است و عبادت و نماز بدون ولایت مداری مورد قبول نیست.

وی در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان گفت: ۱۱ شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان است و جوانان ایران اسلامی باید ضمن شناخت کامل از حضرت علی اکبر (ع) که ذوب در ولایت و بندگی خداوند بود، ایشان را الگوی خودشان در زندگی قرار دهند.

امام جمعه نقده با تأکید بر اهتمام جوانان به غنیمت شمردن دوران جوانی گفت: عبادت و بندگی خداوند در دوران جوانی بسیار ارزشمند است و اگر انسان در جوانی تربیت شد در آینده نیز در آن مسیر حرکت خواهد کرد و خدا نیز توبه جوان را دوست دارد.

وی در ادامه به هفته تربیتی اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش یکی از مهم ترین ارکان تربیتی نوجوانان و جوانان است و همواره دشمن برای آموزش و پرورش و جوانان برنامه دارد، ما نیز باید حواسمان جمع باشد و اجازه ندهیم دشمن از خلاء های موجود سوء استفاده کند و باید قشر مذهبی؛ دانشجویان، طلاب و فعالین فرهنگی برای تابستان و تعطیلات دانش آموزان برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام فصیح نیا در ادامه به در پیش بودن نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت امام زمان (عج) و اهمیت انتظار در فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: همه ائمه معصومین(ع) و حتی نبی مکرم اسلام از مهم ترین آرزوهایشان درک ظهور امام زمان (عج) بود و لذا انتظار از مهم ترین مقوله ها در فرهنگ دینی ماست.

وی خاطرنشان کرد: از علائم آخرالزمان، سکوت برخی خواص در برابر فتنه ها، حرّافی و چاپلوسان مسلمان نماها، افزایش رشوه، ظاهری بودن احترام ها، طرفداری ظالمین، بی اعتنایی به نماز، رانت بازی و ظاهر گرایی برای کمک به نیازمندان، تفسیر به رای کتب الهی و تغییر چهره مردان به چهره زنان می باشد که در چنین عصر و زمانی باید با علمای صالح و دارای بصیرت همراه باشیم تا دینمان آسیب نبیند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha