دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تصاویر / حضور مدیر حوزه علمیه استان قزوین در جمع روحانیون وطلاب قزوینی مقیم استان قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: جذب و پذیرش حوزه های علمیه از موضوعات مهمی است که تقویت آن نیازمند میدان داری طلاب در شناسایی استعدادهای برتر برای جذب در حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عرفانی در جلسه طلاب و فضلای استان قزوین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، حضور در جمع طلاب ارجمند استان قزوین را مایه مباهات دانست و اظهار داشت: یاد کردن به نیکی و تعظیم و اکرام به بزرگان از سفارشات مهم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

وی در ادامه بر اهمیت توجه به ظرفیت‌های نخبگانی جوانان در حرکت به سمت قله های بلند خیرات و برکات تأکید کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به جوانان ایران اسلامی امیدوار بوده، صدق بر این امیدواری در یوم الله ۲۲ بهمن ماه سال جاری به خوبی خود را نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با بیان این که جوانان سرزمینمان به سرعت قله‌های علمی و دانشی جهان را فتح خواهند نمود، یادآور شد: بحث جذب و پذیرش حوزه های علمیه از موضوعات مهمی است که تقویت آن نیازمند میدان داری طلاب در شناسایی استعدادهای برتر برای جذب در حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: در حوزه‌های علمیه ظرفیت بسیار بالایی از افراد حضور دارند که گستره شناخت این عزیزان نسبت به جامعه هدف، در شناسایی نخبگان و جذب ایشان در حوزه‌های علمیه بسیار موثر است. اگر حلقه زنجیره ورودی و خروجی حوزه های علمیه قطع گردد، خاستگاه فرهنگ دینی در جامعه که حوزه های علمیه است، تضعیف خواهد شد.

وی بر اهمیت همگرایی، همفکری و فعال سازی تمام ظرفیت های نخبگانی تصریح کرد و ابراز داشت: ارائه دوره های تخصصی و برپایی طرح های تبلیغی، ظرفیت بزرگی را پیش روی فعالیت های تبلیغی ایجاد نموده است؛ طرح های امین، هجرت، روحانیون مستقر و حتی مبلغین میدانی نیازمند حضور پرافتخار طلاب و روحانیون برای خلق تحولات بنیادین در عرصه فرهنگ دینی جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی ضمن تأکید بر حضور طلاب و فضلا در استان با بیان این که حضور فضلا و اساتید حوزه در استان قطعا تأثیرات ارزشمندی را در پی خواهد داشت، خاطرنشان ساخت: نمایندگان طلاب و فضلا از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و همیاری ایشان قطعا در اثربخشی رویکردهای تبلیغی تاثیرات بسزایی خواهد داشت.

استعدادهای برتر را برای حضور در حوزه شناسایی کنید

حجت الاسلام والمسلمین پورآرین، مدیرکل تبلیغات استان قزوین نیز در ادامه این نشست، توفیق حضور در جمع طلاب را موهبتی الهی دانست و ابراز داشت: مجموعه تبلیغات اسلامی با مشورتی که با نخبگان حوزوی استان داشت، در عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، محور گفتمانی جهاد تبیین را برای پیاده سازی فعالیت های تبلیغی هدفگذاری نموده است.

وی جهاد تبیین را پایه رویکردهای تبلیغی سازمان تبلیغات دانست و با بیان این که حساسیت زدایی نسبت به اصول و بینات و مبانی انقلاب اسلامی از مهمترین راهبردهای دشمنان اسلام و انقلاب است، خاطرنشان ساخت: تبیین اصول، مبانی و بینات گفتمان انقلاب اسلامی مهمترین راهبردی است که باید در تمام فرایندهای تبلیغی مورد اهتمام طلاب و فضلای ارجمند قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات استان قزوین در ادامه به فرازهایی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم قم و تاکیدات ایشان نسبت به موضوع جهاد تبیین اشاره کرد و ابراز داشت: دشمنان اسلام و انقلاب به گونه ای عمل می کنند که گویا در این ۴۴ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ پیشرفتی نداشته ایم.

وی افزود: از پیشرفت ها و نقاط مثبت و نقاط قوت انقلاب مطلقا نشانه‌ای در مجموعه امپراتوری غرب مشاهده نمی شود و این بستر وظیفه تبلیغی و بیان حقایق ما طلاب را دوچندان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورآرین با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را فریضه ای قطعی و فوری ذکر کرده‌اند، خاطرنشان ساخت: جهاد تبیین محور گفتمانی رویکردهای تبلیغی در ماه مبارک رمضان خواهد بود؛ جهاد تلاشی است که هدفگیری آن در مقابل هجمه های دشمنان تعریف می شود.

وی با بیان این که اگر همت تبلیغی ما تلاش های دشمنان را هدفگذاری نکند، جهان تبیین نخواهد بود، یادآور شد: از طلاب و فضلا انتظار می رود تا ضمن کشف و شناسایی نقاط راهبردی مورد هجمه دشمنان، با حضور فعال تبلیغی و تبیینی از سنگرها صیانت نمایند.

مدیر کل تبلیغات استان قزوین ضمن تأکید بر اهمیت نگرانی های حوزه اقتصاد، جهاد تبیین را اصولی ترین راهبرد مقابله با هجمه های شناختی و همه جانیه دشمن توصیف کرد و گفت: جهاد تبیین و بیان حقایق باید با منطقی قوی، سخنی متین، عقلانیت کامل و زینت عاطفه مطرح گردد.

حجت الاسلام والمسلمین پورآرین به موضوع جنگ روایت ها و مسمومیت تعدادی از دانش آموزان دختر سرزمینمان اشاره کرد و با بیان این که هرکسی زودتر روایت کند، نفوذ کلام بیشتری خواهد داشت، یادآور شد: متاسفانه عده‌ای با سوء استفاده از فضای به وجود آمده، نظام را متهم به انتقام گیری از دختران سرزمینمان کرده اند.

استعدادهای برتر را برای حضور در حوزه شناسایی کنید

وی در ادامه آشنایی با الزامات جهاد تبیین، بیان حقایق و روایت گری درست را از پیش نیازهای حضور در میدان تبلیغ دانست و اذعان داشت: فراهم سازی محتوا و پیگیری محتواهای تخصصی، به روز و کارآمد و نیز تمرکز بر مطالعات تخصصی و آشنایی با فن بیان و مهارت های تبلیغی از جمله رویکردهای مهم در فرایند تبلیغی و عمل به فرمان جهاد تببین است.

مدیرکل تبلیغات استان قزوین گزارشی از فعالیت سامانه شمع و مدیریت فرایندهای تبلیغی طلاب ارائه کرد و ابراز داشت: طلاب به عنوان امام محله و امام روستا، از ظرفیت برجسته ای برخودار هستند؛ برادرانی که آماده هجرت به قزوین هستند، زمینه برای حضور تبلیغی این عزیزان در محلات مختلف شهر قزوین فراهم است.

وی تصریح کرد: نیاز است تا با تقویت امامان محله، هر محله تحت هدایت و راهنمایی امام محله مدیریت گردد؛ این موضوع می تواند در انسجاد بخشی به فعالیت های فرهنگی و دینی و نیز ساماندهی رویکردها و برنامه های فرهنگی منطقه بسیار موثر باشد. هر جایی که امامان محله ورودی قوی، هدفمند و منسجم داشتند، شاهد کاهش چشم گیر معضلات اجتماعی در آن محله بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورآرین در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر تخصصی سازی فرایند های تبلیغی اظهار داشت: در بحث سبک زندگی، جمعیت و خانواده، امیدآفرینی و... نیازمند مبلغان مختصص و نقش آفرینی این عزیزان در تقویت فرهنگ دینی جامعه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha