شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در جمع جوانان با اشاره به معطلی سند توسعه استان در گیرودار اختلاف نظر نمایندگان، گفت: مسئولان در رابطه با حق مردم اجازه معامله و مسامحه ندارند و باید به جد، محکم و بدون ملاحظه پای کار مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی امروز با حضور در جشن بزرگ روز جوان در محل تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان به استماع مطالبات جمعی از جوانان و مطالبه‌گران پرداخت و در ادامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) عنوان کرد: جوانان دارای سن‌ و سال کمتر، دل پاک‌تر، صفای بیشتر و بهره‌مند از نشاط و توان بیشتری هستند که چنین چیزی از جمله نعمت‌های خداوند متعال است و باید قدر این داشته‌ها را دانسته و به خوبی از آن حفاظت و استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: نگهداری از این دل پاک کار سختی است زیرا انسان گاهی با غفلت دچار گناه شده و دل خود را تیره و تار می‌کند.

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی باید دل را به خدا داده و برای اداره مملکت وجودمان عقل خدادادی را به کار ببندیم.

وی ادامه داد: خداوند متعال در مملکت وجودی ما غرائزی قرار داده که هر کدام انسان را به سویی می‌کشاند و عقل فرمانده مملکت وجود است و باید امیر باشد، اما متاسفانه در مواردی اسیر شده و هوای نفس امیر و فرمانده وجود می‌شود و انسان و جامعه را فاسد می‌کند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: باید با این عقل خدادادی مملکت وجود را به خوبی اداره کنیم تا را حق و عدل را به خوبی بشناسیم و با عقلانیت و اعتدال این راه را بدون افراط و تفریط بپیماییم و تلاش کنیم تا جامعه را هم بر اساس عقلانیت و اعتدال اداره و عقل و عدل را در جامعه حکم فرما کنیم.

وی اظهار کرد: کشور نیازمند حضور قوی جوانان است و وظیفه مسئولان آماده کردن عرصه، پشتیبانی درست و استفاده بهینه از این سرمایه است؛ اگر بخواهیم از این فرصت‌ها به خوبی بهره ببریم باید نیازها را فهرست کنیم و به تناسب سازمان‌های مردم نهاد شکل گیرد و مسئولان نیز حمایت و پشتیبانی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی ادامه داد: مجموعه‌ای از کار به عهده مسئولان است و باید هدایت، حمایت، پشتیبانی و استفاده از نتیجه کار جوانان را داشته باشند.

وی عنوان کرد: مطالبه‌گری تخصصی، مستمر، منصفانه و همراه با پیشنهاد از محورهای مهم کار جوانان است، زیرا مطالبه گری تنها حرف زدن نیست، بلکه مجموعه‌ای از کار را می‌طلبد و نیاز به کارشناسی امور و سپس مطالبه مستمر منصفانه و با رعایت اخلاق و ادب دارد تا مسئولان مختلف پاسخگو باشند و کار به نتیجه برسد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: جوانان با حضور جدی و قوی خودشان را بر کسانی که نمی‌خواهند اینها باشند، تحمیل کنند و اگر مسئولی نمی‌خواهد به جوانی فرصت بدهد جوان با توانمندی، عقلانیت، انصاف، اخلاق و ادب برای حاکمیت عدل و عدالت که یک مصداق بهره مندی از جوان است باید تلاش کند.

به حجت الاسلام والمسلمین محامی جوانان باید حضور قوی داشته و تلاش کنند جلسات از حالت تشریفاتی خارج و جلسات خروجی محور باشد زیرا در غیر این صورت نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به سخنان مطرح شده توسط جمعی از جوانان در ابتدای برنامه عنوان کرد: جوانان خوش فکر، مؤدب و اهل منطق و عدالت داریم و هنر مدیران این است که از آن‌ها استفاده کنند.

امام جمعه زاهدان افزود: ایجاد بانک اطلاعات و تشکیل شبکه جوانان در عرصه‌های مختلف مهم و از مباحث زیرساختی است.

وی اظهار کرد: اینکه جوانی مطرح می‌کند چرا مشکلات منطقه سیستان ملی دیده نمی‌شود؟ سؤالی است که ما نیز در خطبه‌های نمازجمعه به آن پرداخته‌ایم و در این جهت دستگاه‌های مختلف تاثیرگذارند و ممکن است برخی کوتاهی کرده باشند، زیرا برخی مصوبات به فراموشی سپرده شده برای مثال از مصوبات سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور از ائمه جمعه منطقه سیستان سؤال کردم که در پاسخ عنوان کردند هنوز هیچ اتفاق مثبتی برای مردم اتفاق نیفتاده و در این جهت همچنان نیازمند پیگیری هستیم‌.

وی در پاسخ به گلایه برخی مبنی بر عدم تحقق حق‌آبه هامون و دیپلماسی ضعیف مسئولان، اظهار کرد: در این جهت با مسئولان مرکز کشور جلسات و پیگیری‌های زیادی صورت داده‌ایم، اما نکته اصلی اینجاست که تنها نباید روی بحث حق‌آبه تمرکز کنیم و باید راه‌های دیگر را هم دنبال کنیم.

وی در پاسخ به گلایه یکی از مطالبه گران مبنی بر عدم وجود سند توسعه استان، بیان داشت: تا جایی که اطلاع دارم استانداری سند توسعه استان و شهرستان‌ها را دارد اما نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نظرات مختلف می‌دهند که چنین چیزی تعارض ایجاد کرده و هیچ نظری پیش نمی‌رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی گفت: سرمایه‌های فراوان در پروژه های کارشناسی نشده هزینه و هدر می‌رود که دود آن به چشم مردم می‌رود، در حالی که اگر این هزینه‌ها به شکل دیگر هزینه شده بود وضعیت به مراتب بهتر بود.

وی اضافه کرد: وجود نیروهای جوان، تربیت شایسته و بکارگیری از آن‌ها یک فرصت خوب برای ماست اما اگر با بی توجهی و عدم پاسخ به مطالبات، نیازها و انتظارات جوان او را سرخورده کنیم دیگر سراغ کاری نخواهد رفت و یا حتی توانش را در جهت مقابله به کار می‌گیرد که چنین چیزی برای ما یک تهدید خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: بحث وجود مدیران غیر متخصص حرف درستی است و بنده به استاندار نیز تاکید کردم که برای خدمت به مردم باید تیمی قوی، همراه و پای کار جهادی داشته باشید تا بتوانید خدمت کنید، زیرا مردم اتمام حجت کردند و تنها یک نمونه آن راهپیمایی ۲۲ بهمن بود که علیرغم تبلیغات سوء دشمن در برخی شهرستان‌های استان شاهد رشد۱۰۰درصدی حضور مردم بودیم و بین نظام اسلامی و عملکرد مسئولان تفکیک قائل شدند؛ این مردم فهیم، نجیب و صبور شایسته ارائه خدمت هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: مسئولان در رابطه با حق مردم اجازه معامله و مسامحه ندارند و باید به جد، محکم و بدون ملاحظه پای کار مردم باشند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد این است جلساتی را به صورت فصلی با جوانان داشته باشیم تا گفت‌وگو، جمع‌بندی، نتیجه گیری و مصوبه داخلی داشته باشیم و مسئولان را پای کار بیاوریم که اینکار در مرکز استان و سفرهای شهرستانی قابل انجام خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: دفتر امام جمعه زاهدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha