شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: هدف از جنگ ارزی دشمنان نظام به‌هم‌ ریختن اوضاع داخلی ایران است.

حجت‌الاسلام غروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به دشمنی‌های استکبار جهانی با ملت ایران اظهار داشت: یکی از پرسش‌های اصلی که باید به‌صورت مستدل و منطقی برای مردم، به‌ویژه برای جوانان به آن پاسخ داد، این است که «دلیل دشمنی‌های آمریکا، چند کشور اروپایی، برخی از دولت‌های عربی و برخی از گروه‌ها و جریان‌ها با جمهوری اسلامی، مردم و کشور ایران چیست؟» چرا دشمنی می‌کنند؟

وی ادامه داد: به‌عبارت‌دیگر، چرا در طول ۴۴ سال پس از انقلاب، همواره این کشورها و گروه‌ها با ایران مقابله کرده و ملت ایران را به شکل‌های گوناگون تحت‌فشار قرار داده‌اند؟

حجت‌الاسلام غروی بیان داشت: راز این دشمنی‌ها، بیدارشدن، به‌خودآمدن، روی پای خود ایستادن، اعتمادبه‌نفس پیداکردن و خودباور شدن ملت ایران و عزم و اراده‌اش برای پیشرفت است.

وی ادامه داد: ملت ایران و جمهوری اسلامی، به دنبال دشمن‌تراشی نیست، اما بر اساس عقل، شرع و اصول انسانی، با ظلم و ظالم در هر شکل و سطحی مخالف است و در حد توان خود از مظلوم دفاع می‌کند؛ و بسیار روشن است که معنای این سیاست عقلانی و انسانی، دشمن‌تراشی نیست.

حجت‌الاسلام غروی افزود: دلیل دیگر دشمنی با ملت ایران و جمهوری اسلامی، آن است که نظام سلطه، به‌شدت نگران الگو شدن ملت ایران ازهرجهت برای دیگر ملت‌های جهان و به‌ویژه برای مسلمانان و مستضعفان است که بحمدالله با شکست مواجه شده است؛ و بارزترین نشانه این شکست حماسه شنبه تاریخی و راهپیمایی ملت بصیر و وفادار ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ بود.

وی ابراز داشت: شیطان و جنود او نمی‌توانند این مردم را از راه انقلاب اسلامی که راه رسیدن به پیشرفت واقعی مادی و معنوی و قرارگرفتن بر قله‌های عزت و افتخار تاریخ است، باز دارد و این‌ها از هر حربه‌ای برای ضربه‌زدن به‌نظام استفاده می‌کنند یکی از این برنامه‌ها ورود دشمن در جنگ ارزی است.

امام‌جمعه سلفچگان با بیان این که باید جنگ ارزی را باور کنیم، تأکید کرد: بارها شنیده و گفته‌ایم که ما در وضعیت جنگ ترکیبی از سوی دشمن قرار گرفته‌ایم که از ابعاد مهم این جنگ ترکیـبی، بُعد اقتصاد و لایه‌ای از آن، جنگ ارزی است.

وی ادامه داد: اما ظاهراً از گفت‌وشنود تا باور، فاصله‌ای زیاد وجود دارد و نشانه این فاصله، نداشتن وضعیت جنگی و عدم اعلام این وضعیت به مردم در بین خواص جامعه است.

حجت‌الاسلام غروی خاطرنشان کرد: تلاطم‌های ارزی، تصادفی نبوده و ما با یک جنگ ارزی تمام‌عیار مواجه هستیم که بعد از شکست پروژه براندازی پس از ۴ ماه تلاش، مرحله دوم آن یعنی نارضایتی اقتصادی شروع شده و این جنگ با بازداشت دلالان و اخلالگران بازار ارز، قاعدتاً حل نمی‌شود.

وی افزود: هدف از این جنگ ارزی، به‌هم‌ریختن اوضاع داخلی ایران است، ما نیازمندی‌های ارزی روشنی داریم که توسط بانک مرکزی در ۴۰ عنوان مشخص شده است و تخصیص ارز برای این موارد قابل‌قبول است؛ اما تأمین ارز برای قاچاق و خروج سرمایه قابل‌قبول نیست؛ بنابراین باید از مبادله ارز در بازار آزاد که تنها چند صد یا چند هزار دلال از آن منتفع شده و نوسان‌گیری می‌کنند، جلوگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha