سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ دومین اجلاس شهرستانی نماز در میاندوآب

حوزه/ حجت‌الاسلام حسن زاده گفت: از نشانه های حکومت مهدوی و امام زمان(عج) اقامه نماز است و این مسئله در روایات بسیار تأکید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت‌الاسلام حمید حسن زاده امروز در دومین اجلاس شهرستانی نماز که در سالن ارشاد میاندوآب برگزار شد، با اشاره به اهمیت و آثار نماز در جامعه، اظهار داشت: نماز معراج مومن، پرچم و ستون دین است و انسان را به خدا نزدیک می سازد و شرط قبولی دیگر اعمال است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) دین را با نماز علنی کرد، گفت: اولین کار پیامبر گرامی اسلام(ص) در مدینه ساخت مسجد بود و اولین دستور حضرت نیز اقامه نماز جمعه بود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه یکی از مهم ترین دستورات قرآن کریم اقامه نماز است، تصریح کرد: از نشانه های حکومت مهدوی و امام زمان(عج) نیز اقامه نماز است و این مسئله در روایات بسیار تاکید شده است.

وی با بیان اینکه اقامه نماز جماعت در مدارس و ادارات نهادینه شده است، گفت: باید نماز محور فعالیت ها و برنامه ریزی ها قرار گیرد و دست به دست هم داده و همت کنیم تا این واجب الهی در جامعه اقامه شود.

در ادامه جلسه علی پیام، فرماندار میاندوآب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: نماز نجات دهنده انسان ها از گمراهی است و باید تلاش کنیم از مؤمنینی باشیم که به اقامه نماز همت می گمارد.

فرماندار میاندوآب با تقدیر از اداراتی که در امر اقامه نماز کوشا بوده اند، تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در ادارات و مدارس باید با جدیت دنبال شده و نسبت به این فریضه الهی اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی گفت: اقامه نماز یک وظیفه دینی است و مدیران ادارات نیز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha