شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ولادت امام زمان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (علیه‌السلام) گرگان گفت: بزرگترین غفلت بشر، غفلت از ولی خدا است و انتظار فرج و دعا برای آن، غفلت را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ‌سیدمحسن طاهری در نشست تربیتی به مناسبت «ولادت امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان بیان کرد: مسئله معرفت به امام زمان(عج) و به طور خاص مسئله انتظار در روایات مطرح شده است.

وی با بیان این که معرفت به امام زمان(عجل الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در رشد معنوی و اخلاقی انسان تاثیرگذار است، افزود: جوامعی که نگاه دینی و معنوی ندارند، با طرح شعارهای اخلاقی و انسان‌دوستانه هم نمی‌توانند موفق باشند؛ چون نگاه و معرفت انسان در رفتار و خصلت‌های باطنی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

استاد حوزه توجه به امام زمان(عج) را در کسب فضائل اخلاقی اثرگذار دانست و تشریح کرد: استفاده از باورهای عمیق درباره امامت و ولایت، انسان را از غفلت‌ها و انحراف‌های عصر غیبت مصون می‌سازد.

طاهری تصریح کرد: بزرگترین غفلت بشر، غفلت از ولی خدا است و انتظار فرج و دعا برای آن، غفلت را از بین می‌برد.

وی بهترین راه رشد را توجه به امام زمان(عج) و انتظار فرج خواند و ادامه داد: انتظار فرج، اعتقادی همراه عمل است؛ زیرا جوهر اصلی انتظار، آمادگی برای قیام حضرت حجت(عج‌) است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(علیه‌السلام) با بیان این که توجه امام زمان(عج‌) به منتظر واقعی است، تأکید کرد: آمادگی برای ظهور و انتظار حقیقی زمانی محقق خواهد شد که سیره و زندگی فرد مورد رضایت حضرت(عج‌) قرار بگیرد.

طاهری در پایان گفت: منتظر مصلح جهانی خود باید صالح باشد و به سهم خود در راه اصلاح جامعه و رفع ظلم و ستم تلاش کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha