سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/امام جمعه شهرستان بانه گفت: طعم شیرین، واقعی و معنوی جشن نوروز و ماه مبارک رمضان را با دستگیری از فقرا و نیازمندان تجربه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در دیدار با جمعی از خیرین شهرستان بانه با اشاره به در پیش بودن سال نو، اظهار داشت: در آستانه تغییر فصل و فرا رسیدن عید نوروز هستیم؛ عیدی که برای همه ما خوشایند است از همین رو باید تلاش کنیم که همه در این شادی سهیم باشیم.

امام جمعه بانه گفت: با این وجود مشکلات اقتصادی سال های اخیر باعث شده است که قدرت خرید و تمکن برخی از خانوارها کاهش محسوسی داشته باشد، بنابراین ما به عنوان یک مسلمان باید حواسمان به برادر دینمان باشد.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: رسول خدا ( ص) می فرمایند: «هر کس یک نیاز مؤمنی را روا سازد، خداوند حاجت‌های فراوان او را روا سازد که کمترین آن بهشت باشد».

ماموستا خدایی عنوان کرد: دستگیری از برادر دینی یک واجب دینی و عبادت است که نباید آن را فراموش کنیم یا آن را به زمان ویژه ای محدود نماییم.

امام جمعه بانه با تاکید بر اینکه مسلمانان با پرداخت زکات، صدقه و... زمینه رشد جهان اسلام را باید فراهم آورند، خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از ثروت های طبیعی و خدادادی در کشورهای اسلامی است، با این وجود متاسفانه برخی از مسلمانان امروز در بدترین و سخت ترین شرایط زندگی می کنند که این امر در شأن جهان اسلام نیست زیرا طبق روایات و احادیث مستند، فقر خود عاملی برای از بین رفتن ایمان افراد می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طعم شیرین، واقعی و معنوی جشن نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان را با دستگیری از فقرا و نیازمندان تجربه کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha