چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
کد خبر: 1075096
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
نیمه شعبان

حوزه / قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: روزه گرفتن و قرائت زیارت امام حسین(ع) در روز نیمه شعبان سفارش شده‌ که شیعیان برای دریافت متن ادعیه و اذکار ذکر شده می‌توانند به کتاب مفاتیح الجنان مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی هاشمی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شهرکرد، اظهار داشت: اهل بیت(ع) در روایات و احادیث اعمالی را برای شب و روز نیمه شعبان تبیین کرده‌اند که شرح این دستورات در مفاتیح الجنان نیز آمده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری، افزود: بیشتر اعمال برای امشب سفارش شده که غسل و شب زنده‌داری بیشتر از اعمال دیگر توصیه شده، چراکه به روایتی امشب را شب قدر نیز می‌دانند و از آنجایی که تولد حضرت در سحر انجام شده، احیا مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خواندن نمازها و دعاهایی از جمله نماز جعفر طیار، زیارت سیدالشهدا(ع) که در نیمه اول ماه رجب توصیه شده بود، در مفاتیح سفارش شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: افرادی که نمی‌توانند این زیارت را بخوانند، کافی است زیر آسمان بایستند و به سمت راست و چپ نگاه کنند و ۳ بار بگویند: «صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ».

وی اظهار کرد: ذکر صلوات بر ائمه اطهار و پیامبر اکرم نیز از اعمال توصیه شده در این شب عزیز است که مهمترین آن‌ها صلوات شعبانیه و صلوات ضراب اصفهانی است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان با بیان اینکه زیارت آل یاسین نیز از اعمال توصیه شده در شب نیمه شعبان است، گفت: دعاهایی از جمله کمیل نیز برای امشب سفارش شده است.

وی یادآور شد: روزه گرفتن و قرائت زیارت امام حسین(ع) در روز نیمه شعبان سفارش شده‌ که شیعیان برای دریافت متن ادعیه و اذکار ذکر شده می‌توانند به کتاب مفاتیح الجنان مراجعه کنند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha