دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1075152
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
पोस्टर

حوزه/ حجت الاسلام علی جباری به بررسی نشانه های منتظران امام زمان(عج) پرداخت.

حجت الاسلام علی جباری، استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از ارومیه، با اشاره به اهمیت احساس ناظر بودن حضرت ولی عصر(عج) گفت: اگر کسی احساس حضور در محضر آقا را داشه باشد در هیچ چیزی کم نمیگذارد.

وی ادامه داد: اگر امروز به راحتی گناه انجام می دهیم و در انجام واجبات کوتاهی می کنیم، نشان از عدم توجه ما به حی و ناظر بودن حضرت ولیعصر(عج) است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی، ایجاد حس خادمی حضرت را از دیگر نشانه های افراد منتظر عنوان کرد و گفت: امروز مملکت اسلامی مملکت امام زمان (عج) است و ما که در این جامعه حضور داریم اگر بر این باور باشیم مطمئنا شغل خود را فرصتی برای خادمی حضرت و انجام وظیفه در جامعه اسلامی خواهیم دانست.

حجت الاسلام جباری بیان کرد: صبر و بردباری از دیگر نشانه های افراد منتظر بوده و اگر احساس حضور آقا را داشته باشیم تحمل مشکلات بالا می رود.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) در برابر همه مصیبت ها صبر کرد زیرا اعتقاد داشت که در محضر امام هست و همه این ها فدای امام.

نشانه های منتظران امام زمان(عج)

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی دائم الذکر بودن را از دیگر نشانه ها قلمداد کرد و گفت: اگر امروز حضور حضرت را در جامعه احساس کنیم و خود را در خادمی آن حضرت بدانیم، همیشه در فکر حضرت خواهیم بود نه اینکه تنها در مکان های خاصی مثل مسجد مقدس جمکران به یادش باشیم.

وی ادامه داد: اغلب علما در برنامه روزانه حداقل دو رکعت نماز برای سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت بقیة الله الاعظم(عج) را دارند. این نشانه در اغلب شهدا نیز وجود داشت؛ شهدایی مثل شهید ردانی پور که امام زمان(عج) را به عروسی اش دعوت کرده بود به یاد حضرت بودند و روز خود را با یاد حضرت شروع می کردند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان با اشاره به آیه 5 سوره قصص «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ» گفت: امیدواری از دیگر نشانه های منتظران حضرت است و وعده الهی بر حکومت مستضعفان در جامعه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha