شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام زمان

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: بی شک تعمیق و ترویج باورهای مهدوی، مصداق بارز خدمت صادقانه به امام زمان(عج) به شمار می رود.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت قطب عالم امکان، حضرت مهدی(عج) ابراز داشت: هر چند که امام زمان(عج) به ظاهر و آن هم بنابر حکمت و مصلحت الهی از دیده ها پنهان هستند و ما توفیق رؤیت چهره دلربای ایشان را نداریم اما حضور و تأثیرگذاری ایشان در نظام هستی یکی از کلیدی ترین باورهای ما شیعیان است چنان که بر اساس آموزه های مسلم دینی به ما یاد داده اند که اگر حجت خدا نباشد زمین اهلش را در خود می بلعد.

وی افزود: هر چند برپایی جشن و سرور به نام و یاد اهل بیت(ع) در چنین مناسبت هایی یک امر ضروری و مورد تأکید حضرات معصومین(ع) است اما به یقین مهم تر از این مراسم ها این است که ما روز به روز بر باور و اعتقاد راسخ خود به ائمه اطهار(ع) به ویژه وجود نازنین قطب عالم امکان حضرت حجت بن الحسن العسکری(عج) بیفزاییم و بدانیم که در عصر غیبت چگونه می توانیم نه صرفاً در حرف و شعار بلکه در عمل سرباز صاحب الزمان(ع) باشیم.

وی بیان داشت: به ویژه در دوره آخرالزمان که شیادان و منحرفان از یک سو و دشمنان قسم خورده اهل بیت(ع) از سوی دیگر با انواع حیله ها و ترفندها و فتنه ها به دنبال انحراف جامعه شیعی از مسیر اصیل مهدوی هستند، ضرورت توجه این مسئولیت و هوشیاری در این باره بیش از پیش خود را نشان می دهد.

این پژوهشگر دینی خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که در زمانه حساس کنونی شیادان و مدعیان دروغین در قالب فرقه ها و نحله های گوناگون در پیِ پهن کردن دام خود برای رسیدن به صید مقصود هستند اما عموم مردم به ویژه نسل جوان ما باید بدانند که کلام و گفتار روحانیت اصیل و مراجع عظام و علمای حوزه های علمیه بهترین راه شناخت جریان های اصیل مهدوی از جریان های بدلی و دروغین است.

وی گفت: از سویی هم باید به این نکته کلیدی توجه داشت که با توجه به نیاز و عطش فوق العاده نسل جدید برای درک و دریافت معارف اهل بیت(ع) به خصوص در زمینه مهدویت، طبیعی است که وقتی ما یک مساله ای را مورد توجه قرار داده و قصد ترویج آن را داریم، ناخودآگاه طمع دشمنان به این سو جلب می شود و آن ها هم برنامه ها و توطئه های شیطانی خود را با همین تعاریفی که ما انجام می‌دهیم اما با اهداف خاص خود پیگیری و دنبال می کنند.

اسلامی یادآور شد: از همین روست که می بینیم به خصوص در جامعه جوان ما مباحث مهدویت بسیار مشهود و پررنگ است و لذا دشمنان نیز در عرصه مهدویت و موعودگرایی، اقدام به بدل سازی و ایجاد و ترویج عرصه های انحرافی می کنند و چه بسا جوان ها و خیل مشتاقان را به خود جذب کنند و متاسفانه تجربه های تلخی در این باره وجود دارد که باید از آن ها برای ترسیم راه آینده به خوبی درس گرفت.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله که همه ما بتوانیم به یاری خدای متعال و عنایت خاص خود حضرت حجت (عج) وظایف خود را به درستش شناخته و در انجام آن ها برای یاری مهدی فاطمه(س) از جان و دل تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha