چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
یمینی

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر گفت: حوزه در گذشته نجوم درس های متداول حوزه های علمیه بوده است و یکی از درس هایی بوده است که در حوزه علمیه تدریس می شده است. ولی الان غریبه شده است در حالی که علم نجوم یکی از علوم رسمی و دانشی حوزه های علمیه بوده است. و اکنون عده ای خاص از آن اطلاع دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام یمینی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر امروز در کارگاه استهلال جنوب استان بوشهر گفت: یکی از موضوعات مهم و تأثیرگذار در زندگی دینی و مذهبی، بحث استهلال و نجوم است به ویژه در برخی ماه ها مثل ماه رمضان و ذی الحجه بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی در حوزه استهلال گفت: آموزش هایی است که به طور عمومی به افراد تأثیرگذار شیعه و اهل سنت، ائمه جمعه و جماعات، اساتید و مدیران باید ارائه داده شود تا در جریان این امورات قرار بگیرند و اطلاعات آنان بالا برود تا به صورت مداوم و در طول سال با برنامه استهلال و نجوم و شناخت وقت و اوقات شرعی که بسیار مهم است بهتر آشنا شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر بیان کرد: در گذشته، نجوم یکی از درس های متداول حوزه های علمیه بوده است و یکی از درس هایی بوده است که در حوزه علمیه تدریس می شده است ولی الان غریبه شده در حالی که علم نجوم یکی از علوم رسمی و دانشی حوزه های علمیه بوده است و اکنون عده ای خاص از آن اطلاع دارند.

حجت الاسلام یمینی ادامه داد: این علوم باید گسترش پیدا کند و در حوزه های علمیه یک درس رسمی شود و افراد و طلاب آن را فرا بگیرند و اطلاعات خود را نسبت به این مسائل بالا ببرند. زیرا هر چه افراد اطلاعاتشان بالاتر برود اختلافشان کمتر می شود. اگر در آینده بتوانیم قبل از اینکه درس رسمی حوزه های علمیه شود در طول سال چندین جلسه برگزار شود و افرادی آموزش های لازم را ببیند تا در استهلال های ماهیانه کمک نمایند یک کار بابرکت خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha