شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بدر و خیر و شهدای آذربایجان‌غربی

حوزه/ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مشکلات در کشورهای پیشرفته کمتر از اینجا نیست نمی گویم همه چیز حل شده است، اما باعث نمیشود تسلیم شویم. ما مردمی نیستیم که در مقابل مشکلات زانو بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در یادواره شهدای بدر و خیبر که در محل حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، گفت: یکی از خصوصیان برجسته حضرت اباعبدالله علیه السلام این بود که غروب کنندگان را دوست نداشتند و شهدا هم این چنین اند چون آنها جاودان هستند و طالب جاودانگی اند و به یک ملت حیات طیبه و جاودانه می بخشند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید باکری در پذیرش خطر پیشقدم بود، تصریح کرد: فرماندهان ما در پذیرش خطر اول بودند و اولین کسانی بودند که سینه ستبرشان را سپر بلای کشور می کردند و از جان عزیز خودشان می گذشتند و از نزدیک رزمندگان را هدایت می کردند.

سردار سلامی ادامه داد: زره مردان افسانه ای و خدایی ما پشت نداشت، چون عقب نمی نشستند و شکست نمی خوردند.

وی با بیان اینکه ایمان به پیروزی و نصرت الهی در میدان نبرد بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: انسان تا در دل خود نبازند، به دشمن نمی بازد حتی اگر قطعه قطعه شود و تا وقتی این روحیه و این ایمان وجود دارد هیچ قدرتی یارای غلبه بر مؤمنان را نخواهد داشت و این وحی خداست.

سردار سلامی یادآور شد: رهبر معظم با وجود تمام فشارها و تیرهای بلا، جسارت ها، اهانت ها و فشارهای روانی و سیاسی سنگین، وسط میدان ایستاد و در ایستادن، تمایلی به دشمن نشان نداد حتی میل خفیف. وقتی او ایستاد قاسم و قاسم ها ایستادند و ملت ایستادند تا این شکوه شکل بگیرد و این قدرت قابل غلبه کردن نیست. این ایستادگی و ثبات قدم راز نصرت الهی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمام فشارهایی که در طول ۴۴ سال علیه ملت و رهبری شکل گرفت هر کدامشان کافی بود یک قدرت را از جغرافیای سیاسی دنیا حذف کند. تحریم هایی به این شکل و در این مقیاس حتی برای یک مدت کوتاه کافیست تا قدرتی مثل آمریکا را از بین برد.

وی با اشاره به جنایت های آمریکا در طول چهار دهه گذشته، خاطر نشان کرد: این همه ترور، تحریم، جنگ روانی، نبرد نظامی و فشار سیاسی، تحریکات امنیتی و اغتشاشات، هر کدام از این ها به تنهایی بر یک کشور بزرگ دیگر تحمیل میشد، باعث فروپاشی میشد.امروز همین علمیات روانی که علیه مردم ما در جریان است، کافی است تا یک ملت را بشکند اما این چه راز و سری است در درون این امت و ملت که هر چه دشمن بیشتر فشار وارد می کند این ملت قویتر و واقعا قویتر پاسخ میدهد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه جبهه حزب الله و مقاومت همیشه در طول تاریخ پیروز بوده است، بیان کرد: جنگ تحمیلی با ورود مردم و غلبه بر دشمن پایان یافت و به همین سادگی، بزرگترین جنگ قرن بیستم به نام ملت ایران ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه همه قدرتها و حتی کسانی که در ظاهر دوست جمهوری اسلامی ایران بودند،در تحریم ها علیه ایران شرکت کردند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در تحریم ها تنها بود و در این تنهایی تحریم ها را کم اثر کردیم و در دوران تحریم به افتخارانی چون ساخت واکسن؛ پالایشگاه، هواپیما، موشک و هر افتتاحی میبینید و هر روبانی که بریده می شود، رسیدیم و همه و همه در دوران تحریم و در میان همین مشکلات رخ داده است.

سردار سلامی اظهار کرد: مشکلات در کشورهای پیشرفته کمتر از اینجا نیست؛ نمی گویم همه چیز حل شده است اما باعث نمی شود تسلیم شویم. ما مردمی نیستیم که در مقابل مشکلات زانو بزنیم.

وی ادامه داد: دشمنان اغتشاش کردند، مردم بیشتر به صحنه آمدند. می خواستند مردم را از نظام جدا کنند اما مردم با پرچم های ایران و رهبری و شهدا به میدان آمدند و افتخار آفریدند و به همه ما و دوستداران انقلاب روحیه دادند. موج تکفیر را روانه کردند اما جوانان ما آن را خاموش کردند.

سردار سلامی تصریح کرد: البته فشار دشمن هر چند ناکام و ناتمام است؛ یک واقعیتی است، اما مردم ما تجربه بزرگی مثل جنگ و تحریم و فشار سیاسی و اغتشاشات داخلی را تجربه کردند و جوانان ما میراثدار واقعی شهدا هستند و با این روحیه امت و ملت هرگز آسیب نمی بینند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان تاکید کرد: سختی جزئی از زندگی مقاومت است اما می گذرد و ملت در افتخار و رفاه خواهد درخشید و بهار در مسیر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha