چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
رئیسی

حوزه/ رئیس جمهور ضمن تاریخی توصیف کردن روابط ایران و ازبکستان، تقویت سیاست همگرایی با کشورهای همسایه را از رویکردهای مهم دولت مردمی و عدالت‌گرا برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، روز یکشنبه در دیدار «بختیار سعیداف» سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان که همراه با وزیر راه و ترابری این کشور به تهران سفر کرده است، ضمن تاریخی توصیف کردن روابط دو کشور تصریح کرد: اگر چه ایران و ازبکستان اقدامات خوبی برای توسعه روابط انجام داده‌اند، اما با توجه به ظرفیت‌های متقابل، باید با تلاش بیشتر سطح روابط را ارتقا داد.

رئیس جمهور تقویت سیاست همگرایی با کشورهای همسایه را از رویکردهای مهم دولت مردمی و عدالت‌گرا برشمرد و با اشاره به سفر اخیر خود به ازبکستان، از وزرای مربوطه خواست در روند اجرایی شدن توافقات دو رئیس جمهور در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی، بویژه در بخش‌های تجاری، ترانزیت و کشاورزی تسریع کنند.

«بختیار سعیداف» سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش به دنبال تقویت همه جانبه روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است، به مشترکات تاریخی و روابط عمیق تمدنی و فرهنگی دو کشور و دو ملت اشاره کرد و سفر رئیسی به سمرقند را باعث گشوده شدن صفحه جدیدی در تاریخ روابط دو کشور دانست.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته با ایران برای توسعه و تقویت فعالیت‌های کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و برگزاری همایش تجاری بین دو کشور و همچنین مذاکرات صورت گرفته در جهت بهره‌گیری از کریدورهای مشترک تأکید کرد: ازبکستان همه تلاش خود را برای اجرایی شدن توافقات حاصله بکار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سرباز وطن IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 1
    یک قدم بسوی خدا بردار تا خدا الطاف بی نهایت خود را نثارت کند. هر کس از دوستی و صلح میان حکومتها و ملل استقبال کند جزو دوستان خدا و مردم و هر کس سنگ اندازی کند جزو دشمنان خدا و مردم محسوب می‌شود. قرآن که لوح محفوظ است و با قدرت خدا از تغییر و تحول به دور است راه راست و حق را به مسلمانان نشان داده و واجب است تمامی مسلمین جهان به رهنمودهاى قرآن تمسک و عمل کنند. کشورهای اسلامی با وجود اختلافات زبانی برادر طبق سفارشات پیامبر اکرم (ص) همدیگرند و بروز اختلافات ناچیز که آن هم جزو نقشه های همیشگی کافران است در دوستی و برادری و ایمان ملت مسلمان خدشه ای وارد نمی کند چون مسلمانان در اصل یک ملت اند و یک خدا و یک قرآن بین آنان حکم می کند. صلح و دوستی ایران و عربستان اولین گام در وفای به دین اسلام نیست بلکه از دیرباز پیوند قوی بین دو ملت وجود داشته و با صلح و دوستی و اتحاد بین دو دولت قدرتمند ایران و عربستان چهره کفار از جمله آمریکا و اسرائیل و اروپا از خشم و حسادت، زشت و درهم و دلشان لرزان شد. اتحاد دولتهای اسلامی بر اوضاع استراتژیک و سیاسی ملتها نیز تاثیرگذار است و با گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی و تجاری، درهای رحمت و الطاف الهی به روی مسلمانان گشوده می شود و در هنگام بروز بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله نیز از کشورهای اسلامی باید انتظارکمک و مساعدت نمود نه از دشمنان بظاهر دوست و ریاکار مسیحی و یهودی یا کمونیستی. امیدواریم به کوری آمریکا و اسرائیل و اروپا که با اتحاد مسلمانان ضربه سنگینی خواهند خورد در ماه مبارک رمضان پایه های صلح و ارتباط دایم با دیگر کشورهای اسلامی جهان مستحکم تر شود. این اتحاد بر ملت ایران و عربستان مبارک
  • زیر سایه آقا! CA ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    ﷽. ای کاش همه دلشان می خواست همسایه پیامبر(ص) باشند! از معجزات مشهور رسول خدا که اهل سنت و شيعه روايت کرده اند، اين است که او سايه نداشت. سایه پیامبر بر زمین واقع نشد! حالا همسایه کسی که خود سایه ندارد یعنی چه؟! هر کجا که هستیم، همه در یک دل و روح و باغ و بیت هستیم...بیت الزهرا، بهشت زهرا، بیت رهبری - زیر سایه آقا! زیر یک سقف با شهدای آسمانی! در دیدار روز دوشنبه (۲۲ اسفند ۱۴۰۱) با رئیس‌جمهور بلاروس، امام خامنه ای گفتند(https://khl.ink/f/52210):«کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند باید با همکاری یکدیگر و با تشکیل یک مجموعه مشترک، حربه تحریم را از بین ببرند و ما معتقدیم این کار شدنی است.» آقا جان! ما در جایی زندگی میکنیم که تحریم نشدیم ولی نمی خواهیم از محصولات نا أمن و نا پاک دشمن و غرب استفاده کنیم. و میدانیم که تقویت دشمنان اسلام جایز نیست. ما هم آنها را تحریم میکنیم! صدها شرکت را تحریم کردیم! و از 🇮🇷 میخریم و میخوریم! هدیه 🇮🇷 میدهیم! طبق توصیه‌ شما به زائران حج (https://khl.ink/f/50410):«اگر میخواهید یک چیزی هدیه‌ای هم به کسی بدهید، هدیه خوب است، عیب ندارد، همین جا تهیه کنید، چرا آنجا تهیه میکنید؟ کمک کردنِ به چه کسی؟ آن هم به چه قیمتی؟ با چه قیمت روحی و معنوی غیر از قیمت جیبی و مادی!» کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند و عدالت‌خواه هستند باید با هم همکاری و هم‌افزائی کنند! امام خامنه ای به مردم ونزوئل و اسپانیولی‌زبان گفتند(https://hawzahnews.com/xc932):«چه نیکو است که ما و شما و همه‌ی ملتهای عدالت‌خواه با یکدیگر بیشتر آشنا شویم و بیشتر هم‌افزائی کنیم.» با مردم مقاوم 🌏 مشارکت بکنیم! (https://cdn-english.khamenei.ir/d/2019/07/20/0/18635.mp4) با شیطان بزرگ -که جز فریب وعده نمی‌دهد- مشارکت نکنیم! وعده سلیمانی ها، وعده صادق است! سلام يا مهدي! يا وعدنا الصادق يا صادق الوعد! في خط روح اللٰه، واللٰه! إنا علىٰ العهد! ما هر روز سرود و سردار و سلام میخوانیم و میشویم، و هر روز حزب شیطان را با این وجودمان عصبانی میکنیم و شهید میشویم! شهید بهشتی گفت بگذارید دشمنان ما از اصبانیت بمیرند! «ببینید قلدرهای دنیا از سایه های خودشان می ترسند!» (https://defapress.ir/439812)