دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / دوره آموزشی خانواده اساتید وطلاب  مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین

حوزه / دوره آموزشی خانواده اساتید و طلاب مدرسه علمیه مولاوردیخان (سفیران هدایت قزوین) با حضور حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین ظهر امروز در جمع خانواده طلاب و اساتید مدرسه مولاوردیخان گفت: شخصیت هر فردی اعم از زن و مرد مهمترین سرمایه تشکیل دهنده شخصیت خانواده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: شاخص‌های مثبتی که یک شخصیت را می‌سازد همگی سرمایه تشکیل دهنده شخصیت خانواده و اعضای آن است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: شخصیت خانواده در حوزه و حیطه خانواده خمیرمایه و سرمایه تشکیل دهنده شخصیت جامعه و اجتماع بیرونی است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: در سیر و سیاحت افراد به جوامع و فرهنگ‌های مختلف متوجه می‌شویم که تمام شخصیت‌ها در جوامع به نهاد و شخصیت خانواده برمی‌گردد و اینکه هرچه میزان داده‌های شخصیتی فرد مفید و مثبت باشد به همان میزان تاثیر فراوان وموثری در فضای جامعه خواهد داشت.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: همه ما در یک مسیر و یک مدار تکلیفی به سر می بریم از این رو وظیفه و مسئولیت خطیری داریم و موظفیم در حد توان خود نسبت به درمان معضلات و گرفتاری‌های جامعه بکوشیم.

وی در ادامه افزود: عناصر تاثیرگذار در حیطه حل مشکلات فرهنگی موجود در جامعه تنها به حوزه و مسجد منحصر نمی شود بلکه عموم مردم هم باید در این خصوص تاثیرگزار و موثر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی تصریح کرد: حوزه های علمیه از دیر باز همیشه در عرصه‌های مختلف ظهور و بروز موثری داشته و به عنوان یک نهاد تمدن سازمذهبی در جامعه تا جایی که ظرفیت و توان دارد در کنار سایر نهادها با انگیزه جهاد تبیین تلاش خود را در جهت حذف موانع موجود در اجتماع به کار خواهدگرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha