شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه آذرشهر گفت: مسئله فرهنگ امری نیست که یک شبه ایجاد شود و آسیب‌ها و مشکلات این عرصه نیز یک شبه قابل حل نیست و مستلزم گذر زمان و برنامه‌ریزی اساسی و مدوّن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام امین رشتبری امام جمعه آذرشهر امروز در نشستی که با حضور جمعی از پیشکسوتان، روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری و تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان آذرشهر برگزار شد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله فرهنگ، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در طول چند سال اخیر و در سخنرانی‌های متعدد بر مقوله فرهنگ تأکید ویژه‌ای داشته‌اند و فرهنگ را به مثابه‌ هوا برای تنفس می‌دانند و این توجه و تأکید نشان می‌دهد که اگر فرهنگ متناسب با جامعه نباشد، ادامه حیات دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: مسئله فرهنگ امری نیست که یک شبه ایجاد شود و آسیب‌ها و مشکلات این عرصه نیز یک شبه قابل حل نیست و لذا مستلزم گذر زمان و برنامه‌ریزی اساسی و مدون است.

امام جمعه آذرشهر، با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان در عرصه‌های فرهنگی و هنری، از برگزاری موفق ده‌ها برنامه فاخر در این شهرستان در طی سال ۱۴۰۱خبر داد و گفت: اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ در شهرستان آذرشهر رقم خورده و امیدواریم با همراهی نهادهای استانی و شهرستانی شاهد ادامه و تقویت این روند باشیم.

حجت الاسلام رشتبری از تلاش متولیان فرهنگی شهرستان برای جذب و جلب جوانان و نوجوانان به برنامه‌های مسجد محور خبر داد.

محمودیان فرماندار آذرشهر در این دیدار بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگ تأکید کرد و گفت: با اندک تأملی در برنامه‌های حوزه‌های مختلف اقتصادی، ‌ اجتماعی می‌توان دریافت که تمام برنامه‌ها به نوعی با فرهنگ پیوند خورده‌اند و این امر نشان دهنده اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی است.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی به عنوان خط دهنده در حوزه فرهنگ، می‌بایست مهندسی فرهنگی جامعه را بر عهده گرفته و نقشی تأثیرگذار در این عرصه داشته باشد.

محمودیان با اشاره به پتانسیل فرهنگی شهرستان آذرشهر، علاقمندی مردم و همچنین همراهی اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر را از جمله موارد قابل توجه و مطلوب در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری برشمرد.

وی تأکید کرد: باید داشته‌های فرهنگی و هنری شهرستان مورد توجه متولیان این حوزه قرار بگیرد و با هم‌افزایی و همراهی برنامه‌های موثرتر و در خور در این عرصه اجرا شود.

فرماندار آذرشهر یادآور شد: با توجه به نگرانی‌های مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان به مسئله فرهنگ، فعالان و مسئولان این عرصه باید اهتمام جدی برای تقویت حوزه فرهنگ داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha