دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / رونمایی از کتاب امیر خط شکن

حوزه/ فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) قم در دوران دفاع مقدس گفت: دسترسی امروز جوانان به کتاب های خوب از برکت انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار غلامرضا جعفری، فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) قم در دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم ابراز داشت: قبل از انقلاب و در دوران جوانی در چند کتابخانه عمومی در قم عضویت داشتم اما در آن دوران با کمبود کتاب انقلابی و مناسب مواجه بودیم که خوشبختانه و به برکت انقلاب اسلامی، امروز کتاب های خوبی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در اختیار جوانان قرار گرفته است. در مورد این کتاب نیز همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، فعالیت های آقای مصطفوی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نگارش این کتاب و سایر کتاب های حوزه دفاع مقدس بسیار ارزشمند است.

پیوند مدیریت شهری و فرهنگی قم در ترویج کتاب و کتابخوانی و فرهنگ ایثار و شهادت

در ادامه نیز مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در این مراسم گفت: باعث افتخار اداره کل کتابخانه های عمومی است که در ایام شعبانیه و سالروز شهادت شهید کلهری توفیق میزبانی همرزمان آن شهید گرانقدر، پیشکسوتان دفاع مقدس و مدیران فرهنگی استان را داریم. در این مدت تلاش مجموعه نهاد بر آن بوده است که با برگزاری نشست های نقد و بررسی، رونمایی و راه اندازی پویش کتابخوانی نقش خود را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به وسیله کتاب های دفاع مقدس ایفا کنیم.

و ی افزود: خوشبختانه در این مسیر از مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قم بهره مند بوده ایم و پیوند مبارکی میان مدیریت شهری و فرهنگی به صورت عملیاتی شکل گرفته است که امیدواریم به توسعه و ترویج کتابخوانی در شهر قم که به شهر هزار کتابخانه معروف است منجر شود.

توکلیان در پایان پیرامون نحوه اجرای پویش کتابخوانی کتاب «امیرخط شکن» اظهار داشت: این کتاب به زودی و بر اساس تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه های عمومی که به صورت عملیاتی در استان قم نیز در حال انجام است به صورت وقف در گردش در اختیار ۱۱ مدرسه متوسطه دخترانه و پسرانه در استان قرار خواهد گرفت و پویش آن در قالب های مختلف هنری و مطالعاتی اجرا می شود که در نهایت نیز در آغاز هفته دفاع مقدس برگزیدگان آن طی مراسمی اعلام خواهد شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha