شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: آمریکا و استکبار و فریب‌خوردگان و غرب شیفتگان بدانند این ایران است که در سایه انقلاب اسلامی باقدرت ایستاده و اجازه هیچ‌گونه تعرضی را به‌نظام جمهوری اسلامی نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غروی در خطبه‌های نمازجمعه امروز سلفچگان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز اظهار داشت: همْ‌زمانی بهار طبیعت و بهار فطرت و تقارن دگرگونی شگرف طبیعت با ماه رستاخیز جان، فرصت مغتنمی است برای سلوک انسان به سمت هدف خلقتش؛ چرا که انسان در این دو بهار، می‌تواند سرتاسر آفاق و حتی انفس خود را سرشار از آثار الهی ببیند.

وی ادامه داد: اگر به روزهای خاصی مثل عید فطر یا نوروز عید اطلاق می‌شود، ازآن‌جهت است که شرایط و حالات انسان یا طبیعت در آن روزها دچار تغییروتحول شده و به شرایط دیگری بازگشت می‌کند، ازاین‌رو در تبیین حکمت عید فطر گفته شده که بازگشت به فطرت انسانی است.

حجت‌الاسلام غروی گفت: نو شدن انسان، مهم‌تر از نو شدن طبیعت است و حکمت این‌که نوروز از دوکلمه «نو» و «روز» تشکیل شده و به مفهوم «روز نو» بر نخستین روز سال شمسی تعلق می‌گیرد، نو شدن انسان است.

وی افزود: این‌که آدمی همپای نو شدن طبیعت و جایگزینی فصل سبز به‌جای فصل سرد، خود و جامعه را به دگرگونی و تحول کشانده و با بهره‌مندی از معارف ثقلین، در جهت بهاری شدن دل و احسن حال برود.

حجت‌الاسلام غروی بیان داشت: برای درک حقیقت عید، باید دغدغه «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» داشت و برای تحول به وضعیت احسن الحال باید برای تغییر برنامه‌ریزی کرد و برای برنامه‌ریزی موفق، باید از محاسبه و خودارزیابی شروع کرد.

وی با بیان این که غایت روزه، رسیدن به گوهر تقوا است، بیان داشت: به همین جهت بهترین عمل هم در این ماه ترک گناه است، مقام والای ایمانتان را به‌وسیله گناه و هوای نفس، خدشه‌دار نکنید چرا که گناه، در دنیا اثر دارد؛ در آخرت اثر دارد؛ در شخص انسان اثر می‌گذارد؛ بر فرزندان انسان، اثر سوء دارد.

امام‌جمعه سلفچگان در ادامه با اشاره به توافق ایران و عربستان تاکید کرد: هر سه کشور چین، ایران و عربستان به‌نوعی به این توافق نیاز دارند و هرکدام با نگاه به منافع ملی خود به این توافق ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بدون تردید این رویداد، یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت آقای رئیسی به شمار می‌آید که برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی، این توافق محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

حجت‌الاسلام غروی تصریح کرد: البته در تحلیل این رویداد باید بدون بزرگ‌نمایی و ذوق‌زدگی مواجه شد. واقعیت قضیه این است که در طول ماه‌های آینده و با مراقبت دولت باید تعهدات عربستان راستی‌آزمایی شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسیر حرکت طی گردد.

وی افزود: برخلاف برخی تحلیل‌ها و اخبار کذب، ایران اسلامی در سطح حاکمیتی و با حضور دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با این موضوع مواجه شده است و با صبر راهبردی خود در فرصت مناسب دست به این اقدام زده و بدون کوتاه‌آمدن از مواضع اصولی خود با اطلاع‌رسانی و مشورت‌خواهی از هم‌پیمانان منطقه خود به این عرصه ورود کرده است.

حجت‌الاسلام غروی تاکید کرد: بیشترین خسارت و زیان در این شرایط بهره رژیم مفلوک صهیونیستی و آمریکا و مخالفان و براندازان وامانده در داخل و خارج است که اکنون و پس از شکست در آشوب سازی‌ها و خشونت‌های بی‌رحمانه خود رؤیاهای آشفته‌شان تبدیل به کابوس شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سؤال اساسی این است که آیا با وجود نظام جمهوری اسلامی، امکان زیست مسالمت‌آمیز با احترام متقابل ایران و غرب وجود دارد؟ در جواب باید گفت از دو منظر، فرض چنین زیستی میسر نیست.

حجت‌الاسلام غروی افزود: منظر اول، نگاه تاریخی به خصلت ملی ملت ایران است؛ تاریخی با مقاطعی نظیر نهضت تنباکو، نهضت مشروطه، نهضت ملی نفت، قیام ۱۵ خرداد و... که معرف خصلت استبداد، استعمار و استکبارستیزی ملت ایران در قرن معاصر است.

وی بیان داشت: منظر دوم هم نگاه هویتی به انقلاب اسلامی با محوریت استقلال و آزادی است، به بیان امام راحل (ره) تحقق دو شرط، عامل به‌رسمیت‌شناختن ایران از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش است: اول این‌که نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و دوم این‌که آنها آقا باشند و ما نوکر، با این دو شرط، آنها ما را به‌عنوان یک ملت عقب‌مانده و ضعیف به رسمیت می‌شناسند.

حجت‌الاسلام غروی تاکید کرد: مسئله آمریکا با ما، حذف خود جمهوری اسلامی است و اگر روی موضوعاتی مثل فناوری هسته‌ای، قدرت موشکی، حضور منطقه‌ای و... تمرکز کرده است، آن را مقدمه‌ای برای حذف جمهوری اسلامی می‌داند؛ یعنی می‌خواهد اول بازوان و اهرم‌های قدرت ایران را قطع کند، سپس ضربه نهایی را وارد کند.

وی افزود: انتهای هر مذاکره‌ای با آمریکا، پایان نظام جمهوری اسلامی است و چیز دیگری آنان را راضی نخواهد کرد. ملتی که ابزارهای دفاعی خود را تسلیم دشمن می‌کند تا شاید امتیازی بگیرد، در حقیقت سند نابودی خود را امضا کرده است.

امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: ملت ایران باید در تمام ابعاد و ساحت‌ها، مقاوم و قوی باشد و ایران قوی را به معنای جامع کلمه‌اش محقق نماید.

وی گفت: آمریکا و استکبار و فریب‌خوردگان و غرب شیفتگان بدانند این ایران است که در سایه انقلاب اسلامی باقدرت ایستاده و اجازه هیچ‌گونه تعرضی را به‌نظام جمهوری اسلامی نخواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha