دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احمد لقمانی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: مراقبت از چشم و دل و چشم پوشی از معاصی، قلب و دل انسان را نورانی می کند و در مقابل دل بستن به معاصی و نگاه به یک نامحرم گاهی تا لحظات آخر عمر در فکر و ذهن انسان نقش خواهد بست و مانع عاقبت به خیری انسان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین لقمانی طی سخنانی در حرم بانوی کرامت گفت: هدیه ها در ایام نوروز گاهی مادی و گاهی معنوی است که باعث میشود انسان مسیر زندگی خود را به درستی انتخاب نماید.

وی افزود: دو روز در زندگی انسان از بهترین روزها است که اولین آن، روز تولد انسان است و دومین روز، روزی است که انسان می‌فهمد برای چه به دنیا آمده است که جشن تفکر و تحول است که امری بسیار مهم است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: قصری در بهشت وجود دارد به نام «قصرالسرور» که هر کسی را راه نمی دهند بلکه مخصوص کسانی است که دل دیگران را هر چند با یک هدیه کم و کار کوچک شاد می کنند.

وی تأکید کرد: فهم انسان در زندگی بسیار مهم است چرا که با این فهم می تواند مسیر درست را طی نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمانی یادآور شد: بعضی از انسانها در زندگی مدرک علمی دارند و تمام مرتب علمی را طی می کنند، اما فهم درستی از زندگی ندارند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: در سال جدید تحولاتی صورت می‌گیرد و طبیعت، خود را برای سبز شدن آماده و سن و سال زمین و زمینیان نیز یکسال بیشتر خواهد شد و انسان به جای اینکه کهنسال شود باید بزرگتر و فهم خود را بیشتر نماید.

وی در ادامه گفت: عده ای از جوانان با اینکه نسبت به بزرگترها از سن کمی برخوردار هستند اما دائما مشغول کارهای حسنه بوده و چشم و دل خود را پاک نگاه می دارند و خداوند به اینگونه جوانان در میان فرشتگان مباهات می کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمانی تأکید کرد: امسال در بهار سبز طبیعت، ماه مهمانی خداوند را نیز داریم که حتی خواب انسان نیز دارای ثواب است که عید سفید برای انسان است.

وی خاطر نشان کرد: سهل انگاری و تنبلی در انجام عبادات بسیار مذموم است چرا که گاهی مشاهده می شود شخص ساعت‌ها در فضای مجازی مشغول است اما حوصله و وقت خواندن دو رکعت نماز را ندارد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: در ماه مبارک رمضان و شب های قدر باید انسان به معنای واقعی کلمه بیدار شود نه اینکه بیدار بماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لقمانی تأکید کرد: حضرت‌علی علیه‌السلام می فرماید بهای بدن انسان فقط بهشت است به همین خاطر باید انسان دقت نماید در دنیا بهشتی زندگی کند.

وی افزود: زیبا حرف زدن در داخل خانواده، استفاده از عبارات محترمانه و عاشقانه میان زوجین می تواند زندگی را بهشتی نماید.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: تمام آموزه های دینی به انسان شادی و آرامش می دهد چرا که صدای زمزمه عبادت انسان‌های زمین در آسمان‌ها شنیده خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: در اولین روز سال جدید باید یک محاسبه از گذشته و یک برنامه ریزی برای آینده داشته باشیم.

وی در پایان گفت: مراقبت از چشم و دل و چشم پوشی از معاصی، قلب و دل انسان را نورانی می کند و در مقابل دل بستن به معاصی و نگاه به یک نامحرم گاهی تا لحظات آخر عمر در فکر و ذهن انسان نقش خواهد بست و مانع عاقبت به خیری انسان خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    حاج آقا تو خونواده مردی میتونه سرش رو بالا بگیره که جیبش پر پول باشه نه امثال ما که برای تامین ضروری ترین نیازها لنگ هستیم در ضمن اگر یک نگاه حرام باعث جلوگیری از عاقبت به خیری میشود تکلیف مان با خدا هم روشن میشود که دیگر به آخرت هم امیدی نیست
    • ای بسا IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
      0 0
      ای بسا پر پولهایی که اصلا به فکر ازدواج نیستند و ای بسا ندارهایی که با قناعت دل به دریا زدند و دنبال زندگی ساده رفتند و مشکلاتش رو بر مشکلات گناه ترجیح دادند. حرف حاج آقا هشدار بود نه آیه یاس.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    __بسمه تعالی __ درود و سلام و احترام بر حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای لقمانی زید عزّه و تشکر از آن بزرگوار از بابت بیان رسا ، سازنده و آموزنده و هدایتگرشان . چرا خواهی که من طوطی نباشم __رضا در داخل قوطی نباشم __چرا خواهی که عاقل باشم و فکر _ کنم هر گه ز هر کس بشنوم ذکر __صلاح من در این است چشم و گوشم __همیشه بسته باشد تا نکوشم __ندانستی مگر مشکل ترین کار __همان فکر کردن است ای بهترین یار __چرا خواهی که من افتم بزحمت __گشاید حق برویم باب رحمت __چه ایرادی بطوطی بودنم هست __چرا باید دهم این حالت از دست __سروش جانم بیا فریاد رسم شو __نجاتم ده عزیزم یک کسم شو __وگرنه نا گزیرم خود کنم هو __اگر چه گوسفند کم آورد چو__