شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پیام تبریک حلول ماه مبارک رمضان/خانم ام کلثوم امیدی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در پیامی فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران به مناسبت فرارسیدن سال نو و نیز بهار قرآن، پیام تبریکی به شرح زیر صادر کرد:

«یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال»

حلول سال نو و بهار پرطراوت، نشانه‌ای از نشانه‌های قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است که حضرت باری‌تعالی آن را به مخلوقاتش ارزانی داشته است.

زمین بـه شکرانه زندگی دوباره‌اش، جمال پروردگارش را به تماشا گذاشته اسـت، آغاز بهار طبیعت، موسمِ سرور و آشتی است، در این فصل زیبا، طبیعت ردای سبز بر تن می‌کند و انسان‌ها را به مهرورزی، گره‌گشایی و هم گرایی فرا می‌خواند.

شکفتن گل‌ها در پی زمستان سرد و بی‌روح، نشان از حیات مجدد طبیعت و نو شدن دارد و تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت و ورود به ماه ضیافت الله، جان‌ها را صیقل می‌دهد، چرا که در بهار طبیعت، نو شدن محیط اطراف را با چشم ظاهر می‌بینیم و خداوند متعال بهار معنویت، «ماه مبارک رمضان» را برای نو شدنِ نفس ما قرار داده است، باشد که به برکت این تقارن میمون، همه ما مشمول لطف و رحمت حق تعالی قرار گیریم.

و چه دل‌انگیز می‌شود وقتی که در فصل بهار با عطر تلاوت قرآن کریم و اندیشیدن در آن، روح و جان انسان‌ها جلا یابد، و چه زیباست طلیعه ماه رمضان که با نو شدن سال همراه شده است و چه بهاری، مبارک‌تر از این بهار.

بهار، پیامی برای تأمل و تفکر دارد و پیوسته ما را به نو شدن دعوت می‌کند، تحولی از خوب به خوب‌تر و این محقق نمی‌شود مگر با حرکت خود ما به سمت آن خوبی مطلق، کافیست در قلب خود به باور حرکت و تکاپو برسیم که در این‌صورت، قدم‌های ما در جهت ارتقای ایمان، شناخت وجدان و در یک کلام، انسانیت واقعی برداشته خواهد شد.

تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، فرصت مغتنمی است تا بتوانیم با استحکام بخشیدن به رابطه خود با خداوند متعال و تحکیم معنویت در درون، با استعانت از دعا و توکل و خضوع و خشوع، جان و دل خود را روشن کنیم و به آن امید و اطمینان و آرامشی که برای سعادت انسان لازم است، برسیم، باشد که با آغاز سال نو با نگاهی به عملکرد خود در سالی که گذشت، بیش از پیش به اهمیت رسیدگی به حساب خود پی ببریم و به سمت پاکی و انسانیت گام برداریم.

اینجانب آغاز سال نو و روزهای نوید بخش بهار و حلول بهار قرآن را محضر همه مؤسسین، مدیران، اساتید، کادر، طلاب، مبلغات و دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران استان تهران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه همکاران محترم در سال ۱۴۰۱، امید آن دارم سال جدید به لطف ایزد منان، سالی سرشار از سلامتی، همت، حرکت، پویایی، موفقیت و برکت برای همه ما باشد.

امیدوارم عنایات ویژه حضرت حق و دعای محبت آمیز حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بدرقه همه ما در مسیر زندگی باشد. ان‌شاء‌الله

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha