یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/مصاحبه وبازدید -حجت الاسلام والمسلمین وحید پور مدیر موسسه احکام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور از کارشناسان احکام به بیان «احکام رمضان» پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور از کارشناسان احکام به بیان «احکام رمضان» پرداخته است که تقدیم نگاه شما خوبان خواهد شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از مسائل مربوط به روزه ماه رمضان ، این است افرادی هستند که در ماه مبارک رمضان مریض اند و به هیچ وجه نمی توانند روزه بگیرند و تمام ماه رمضان را خورده است و گناهی هم نکرده است.

این شخص از دو حال خارج نیست:

حالت اول این است که بعد از ماه رمضان در ۱۱ ماه فاصله بین دو رمضان، اگر خوب شد، باید روزه ها را قضا کند و ۳۰ روز را در ۱۱ ماه تقسیم کند و به راحتی می تواند بگیرد و تا رمضان بعدی باید قضا شود.

حالت دوم این است که بیمار کل سال است و در بقیه سال هم حتی در روزهای کوتاه و خنک هم امکان روزه گرفتن برای او وجود ندارد و بیماری او تشدید می شود؛ این شخص نه روزه اش واجب است و نه قضای آن روزه.

فقط پرداخت فدیه (کفاره سبک ارزان قیمت) بر او واجب است و برای هر روز حدود یک کیلوگرم مواد غذایی خام به فقیر بدهد و پول آن را نباید به فقیر بدهد و فقط مواد غذایی باید بدهد مثل گندم، ماکارونی، آرد گندم، نان، برنج و ...

البته راه های مختلفی وجود دارد همچون پرداخت به دفاتر مراجع تقلید که تبدیل به جنس کرده و به فقرا می دهند و یا با نانوایی ها قرارداد بسته و نانوا با شناختی که دارد، نان را به عنوان کفاره به فقیر بدهد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha