شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ایوب محمدی

خطیب جمعه کوهرنگ گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید در کنار بیان ضعف‌ها و مشکلات، امیدآفرینی کنیم و افق‌های روشن را هم برای مردم تبیین نمائیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام ایوب محمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهرنگ گفت: مهمترین هدف نامگذاری امسال به سال«مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری توجه ویژه به مشکلات مردم و بهبود وضعیت اقتصادی است.

امام جمعه کوهرنگ افزود: با توجه به اهمیت رشد تولید در کشور از اوایل دهه ۹۰ تمامی شعارهای سال که نامگذاری می شود با مفاهیم اقتصادی عجین است در واقع مقام معظم رهبری برای نامگذاری سال‌ها از شعارهایی همچون جهاد اقتصادی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید استفاده کردند تا با باور به این شعارها و اجرایی کردن آن‌ها گره مشکلات اقتصادی جامعه باز شود و مسیر بهبود وضعیت رفاهی مردم هموار شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند تلاش و همکاری همه است، اظهار کرد: برای تحقق شعار سال مسئولان در دولت، مجلس و اقشار مختلف مردم باید با حرکت جهادی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشند.

کم شدن ارزش پول ملی ناشی از تحریم‌های نظام استکبار است

وی ادامه داد: بی‌تردید مشکلات معیشتی و کم شدن ارزش پول ملی ناشی از تحریم‌های ظالمانه نظام استکباری و برخی کشورهای غربی است اما دولت ثابت کرده که می‌تواند با تلاش مضاعف و شبانه‌روزی بر مشکلات غلبه کند.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: تحرک اقتصادی باید بر تاکید بر ۲ شاخص مهار تورم و رشد تولید انجام شود، زیرا که تورم منجر به بی‌ثباتی در بازار اقتصادی می‌شود.

خطیب جمعه کوهرنگ با اشاره به اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال جاری و بیان دقیق مشکلات جامعه، نشان دهنده اشراف کامل ایشان به مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین المللی است، گفت: نقد عالمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری از مشکلات موجود کشور، یک نقد درون گفتمانی از مسائل و مشکلات کشور بود.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: مقام معظم رهبری ضعف اقتصادی کشور و لزوم برطرف کردن این ضعف با کاهش تصدی‌گری دولت و افزایش نظارت و مشارکت دادن مردم در حوزه اقتصاد و همچنین رفع وابستگی اقتصاد کشور با کمک درآمدهای نفتی و دلار را بسیار مهم دانستند که در صورت اجرای این رهنمودها، بخش مهمی از مشکلات موجود اقتصادی و معیشتی مردم حل خواهد شد.

وی ادامه داد: موضع شفاف مقام معظم رهبری در حمایت از جبهه مقاومت و عدم حضور و دخالت جمهوری اسلامی ایران در جنگ اوکراین نشانه ذکاوت و هوشمندی سیاسی و درک واقع بینانه ایشان از مسائل بین المللی است.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید در کنار بیان ضعف‌ها و مشکلات در جامعه امیدآفرینی کنیم و افق‌های روشن را هم برای مردم تبیین نمائیم.

خطیب جمعه کوهرنگ نگاه تحولی در حل مشکلات مردم، افزایش روحیه اعتماد به نفس ملی، هوشیاری نسل جوان و آینده‌ساز کشور که در جنگ ترکیبی اخیر هدف دشمن قرار گرفته بود را بسیار ضروری خواند و امید آفرینی را یک وظیفه همگانی ذکر کرد.

وی تاکید رهبر معظم انقلاب بر تحول در حوزه‌ قانون‌گذاری را بخشی از اقدامات اساسی در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست و اظهار کرد: امید است با همکاری و هماهنگی بیشتر دولت و مجلس، سال ۱۴۰۲ سال مهار تورم و رشد تولید در کشور باشد.

خطیب جمعه کوهرنگ افزود: اگر تورم مهار و تولید رونق بگیرد سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار می‌رود و با ایجاد اشتغال و درآمدزایی وضعیت معیشتی مردم بهبود پیدا می‌کند.

ضمن تکریم مهمانان نوروزی حرمت ماه مبارک حفظ شود

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنانش افزود: باتوجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان امیدواریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که ضمن تکریم میهمانان نوروزی، حرمت ماه مبارک رمضان هم حفظ شود.

وی گفت: رعایت موازین اخلاقی در ماه مبارک رمضان، اصلی‌ترین وظیفه مومنان است که در این ماه حب نفس، دنیا پرستی و حب جاه را باید از دل‌های خود بیرون کنیم و با استفاده از ساعات معنوی این ماه ، برکات معنوی را شامل حال خود و دیگران کنیم .

خطیب جمعه کوهرنگ بیان کرد: یکی از فلسفه‌های مهم ماه مبارک رمضان تقوای الهی است که تقوای الهی جایگاه انسان را بالا می‌برد و او را به خداوند نزدیک می‌کند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha