شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1077746
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
ایستگاه

حوزه/ مسئول امور فرهنگی ایستگاه استقبال از زائر محور چناران، گفت: امسال به مناسبت ورود زائران، خدمات اجتماعی متنوعی به زائران رضوی ارائه شده که مورد استقبال آنان نیز قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، امسال با عنایت به حجم گسترده زائران و مسافران وارد شده به استان خراسان از سراسر کشور، ایستگاه‌های استقبال از زائران نوروزی امام رضا(ع)، امسال همچون ایام مناسبتی طول سال، در ورودی‌های مشهدالرضا(ع) با حضور مبلغان حوزه علمیه خراسان برپا شده است.

یکی از این ایستگاه‌ها که مبلغان حوزه علمیه خراسان در آن ارائه خدمات اجتماعی می‌کنند، ایستگاه استقبال از زائر مجتمع روستای سرک چناران است.

حجت الاسلام باقری مسئول امور فرهنگی ایستگاه استقبال از زائر محور چناران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری این حوزه در مشهد، ضمن اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته اظهار داشت: امسال به مناسبت ورود زائران، خدمات اجتماعی متنوعی به زائران رضوی ارائه شده که مورد استقبال آنان نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعدادی از ایستگاه‌های استقبال از زائران رضوی مابین شهرستان گلبهار و چناران برپا شده است، تصریح کرد: یکی از ایستگاه‌های استقبال از زائر، کنار پل ورودی شهرستان گلبهار، دیگری ایستگاه پارک زائر شهرستان چناران، ایستگاه استقبال از زائر مجتمع زیارتی روستای سرگ و همچنین ایستگاه در حاشیه جاده سید آباد و روستای حکیم آباد برپا شده‌اند.

مسئول امور فرهنگی ایستگاه استقبال از زائر محور چناران، افزود: حضور مبلغان به عنوان مشاوره دینی در ایستگاه‌ها، اقامه نماز جماعت با همکاری مدارس علمیه شهرستان چناران و گلبهار، حضور اعضای هلال احمر، حضور نیروهای امنیتی اعم از بسیج و نیروهای انتظامی در هر ایستگاه استقبال زائر، حضور کتابخانه‌های سیار با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به صورت گردشی، پذیرایی چای به زائران علی بن موسی الرضا(ع)، فعالیت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با حضور خواهران و توزیع بروشورهای معرفی مکان‌های تفریحی و نقشه‌های راهنما، از جمله مهمترین خدمات ارائه شده در ایستگاه‌های استقبال از زائر این محدوده است که زائران در طول ایام نوروز از آن بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام باقری، با بیان اینکه ارائه این خدمات حاصل تلاش‌های نهادها و ارگان‌های متولی بوده که به صورت جهادی پای کار هستند، خاطرنشان کرد: در این ایام، حوزه علمیه خراسان، شهرداری، بخشداری، سازمان هلال احمر چناران و گلبهار، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، کانون پرورش فکری، اوقاف، ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات همکاری داشتند.

انتهای پیم ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha