یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نضال حميدي نائب في مجلس الشعب السوري

حوزه/ نضال حمیدی گفت: برای آزادی بیت المقدس اگر اعراب و مسلمانان بخواهند آن را آزاد کنند نیاز به تصمیم دارد ولی عزمی وجود ندارد و فکر نمی کنم کسی به فکر فلسطین یا بیت المقدس باشد.

همزمان با ماه مبارک رمضان سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با «نضال حمیدی» نماینده مجلس ملی سوریه پیرامون فلسطین و مسجدالاقصی به گفت و گو پرداخته است که ترجمه آن به شرح ذیل است:

حوزه: آیا می توانیم ماه رمضان را فرصتی برای همگرایی، مدارا، برون رفت از اختلافات و تلاش برای مصلحت ملت و وحدت اسلامی آن قرار دهیم؟

بله، در صورت وجود اراده سران کشورهای اسلامی می تواند این فرصت ایجاد شود. رابطه بین ملت‌های اسلامی خوب است اما مشکل روابط بین حاکمان کشورهاست.

حوزه: چگونه می توان از فرصت ماه رمضان برای مقابله با چالش ها و توطئه ها علیه ملت اسلامی، ترک کینه و اختلاف و گفت‌وگو و همگرایی استفاده کرد؟

رمضان ماه خیر و برکت و ماه خدای متعال است و معنویت در آن بسیار است؛ ماه مغفرت و رحمت است. امیدواریم همدیگر را ببخشیم و از دعواها فراتر برویم و امت اسلامی بر سر یک کلمه مشترک به نفع اسلام و مسلمین گرد هم بیاید.

حوزه: چگونه می توان در کنار مردم فلسطین و مقاومت آنها برای آزادی قدس ایستاد و از مردم فلسطین در آزادی سرزمینشان حمایت کرد و در ماه رمضان روحیه گرفت؟

هر اقدامی نیاز به اراده رهبران اسلامی دارد؛ زیرا مردم اراده دارند. در مورد آزادی بیت المقدس اگر اعراب و مسلمانان بخواهند آن را آزاد کنند نیاز به تصمیم دارد ولی عزمی وجود ندارد و فکر نمی کنم کسی به فکر فلسطین یا بیت المقدس باشد. بگذارید واضح بگوییم اگر اعراب و مسلمانان سال ها پیش برنامه ریزی میکردند، دشمن تمام می شد اما چه کسی اسرائیل را دشمن می داند؟

حوزه: آینده پروژه عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی علیه ملت اسلام و مقدسات را چگونه می بینید؟

من فکر می کنم که در غیاب عدالت بین المللی، اعراب و مسلمانان باید تصمیم بگیرند و تلاش کنند تا رژیم صهیونیستی را مجبور به اجرای قطعنامه های بین المللی و عقب نشینی از سرزمین های اشغالی کنند.

حوزه: نظر شما درباره توافق ایران، عربستان و سایر کشورهای عربی و تأثیر آن بر منطقه چیست؟

امیدواریم همه کشورهای منطقه به ثبات برسند اما امپریالیسم جهانی و آمریکای مستکبر نمی‌خواهند دنیا آرام شود و در صلح زندگی کند. همه عالم بر اساس منافع خود کار می کنند و اعراب و مسلمانان باید بر اساس منافع خود و مردم خود کار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha