سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حسن مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: دوستداران قرآن در ماه مبارک رمضان، بیش از پیش به قرآن نزدیک می‌شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل هایشان حیات مجددی می‌بخشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان امشب در محفل انس با قرآن کریم در مسجد شهید صادقی فرد روستای دهقاید دشتستان، اظهار داشت: مراکز آموزشی به مباحث حفظ و تفسیر قرآن بیشتر توجه کنند.

امام جمعه برازجان، با اشاره به اینکه رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شده است، افزود: رابطه ویژه‌ای بین قرآن و ماه رمضان وجود دارد و همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می‌کند، رمضان نیز بهار قرآن است.

وی ادامه داد: دوستداران قرآن در ماه مبارک رمضان، بیش از پیش به قرآن نزدیک می‌شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل هایشان حیات مجددی می‌بخشند.

حجت الاسلام مصلح، با اشاره به حدیثی از حضرت رضا(ع) در بیان ثواب قرائت یک آیه از قرآن کریم در ماه ضیافت الهی، گفت: هر کس در ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند، مثل این است که در ماه‌های دیگر قرآن را ختم کرده باشد.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان، ماه انس با قرآن، باید ویژگی همدم بودن با قرآن را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم.

وی عنوان کرد: قرآن، کتاب کامل انسان سازی است، به گونه‌ای که همه برنامه‌ها و رموز تکامل را دربردارد، قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت خواهد شد.

در این مراسم قاری بین المللی سید طه حسینی و قاری ممتاز رضا آذرپرا به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha