یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
غا

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه دولت آذربایجان فریب وعده‌های تو خالی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را نخورد، تصریح کرد: پیوند عمیقی بین مردم ایران و آذربایجان از لحاظ مذهبی، فرهنگی و تاریخی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آران وبیدگل در مصلای این شهر، ضمن تبریک ۱۲ فروردین، اظهار داشت: مردم در این روز برای کوتاه کردن دست مستکبرین از ایران رأی قاطع به جمهوری اسلامی دادند.

امام جمعه آران و بیدگل به پاسداری ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی طی ۴۴ سال گذشته اشاره کرد و گفت: سقوط رژیم پهلوی و استقرار نظام اسلامی ایران باعث شد تا مردم آزاده جهان به تبعیت از ملت ایران در برابر ظلم و تجاوز مستکبران ایستادگی کنند.

وی ضمن محکوم کردن حمله پهپادهای آمریکایی به مواضع نیروهای مقاومت سوریه که منجر به شهید شدن ۱۹ نفر و مجروحیت تعدادی از نیروهای مقاومت شد، یادآور شد: بارها دولت سوریه حضور غیر قانونی آمریکا را اعلام کرده، اما متجاوزان گوش شنوایی نداشته و ندارند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه مقاومت سوریه عمل جنایتکاران آمریکایی را بی پاسخ نگذاشت، خاطرنشان کرد: دلیل عدم پاسخگویی آمریکا به حملات مقاومت سوریه نشان دهنده این است همانطور که افغانستان را بعد از ۲۰ سال جرم و جنایت ترک کرد، توان مقابله و بازدارندگی را دیگر در سوریه ندارد و باید منطقه را با ذلت و خواری ترک کند.

امام جمعه آران و بیدگل، حضور آمریکا در سوریه را غیرقانونی دانست و گفت: استکبار جهانی برای توجیه حضورش در منطقه، مبارزه با داعش را بهانه قرار داده، در حالی که او برای سرقت نفت سوریه نیروهایش را در این منطقه مستقر کرده است.

وی به بحران رژیم صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: بحرانی که امروز در میان رژیم جعلی بین سران و احزاب لیبرال و راست افراطی اسرائیل به‌وجود آمده است، صرفا یک اختلاف سیاسی نیست بلکه بنیادی و کلان است که نشان دهنده فروپاشی این رژیم جعلی است.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه بر اساس نظر اکثر کارشناسان، مردم جهان فروپاشی رژیم صهیونیستی را بعد از ۸۰ سالگی خواهند دید، تصریح کرد: رژیمی که نه قانون اساسی، نه مرز معین و نه جمعیت مشخصی دارد و مهاجرت معکوس آن شروع شده، قطعا در آستانه نابودی است.

حجت الاسلام سلیمانی به لفاظی‌ها و تحرکات مضحکانه و بی‌منطق رئیس جمهور آذربایجان اشاره کرد و گفت: صبوری ایران در مقابل هتاکی‌های الهام علی‌اف از روی ضعف نیست، بلکه او باید بداند که ایران قوی از خطوط قرمز خود نمی‌گذرد.

وی با بیان اینکه دولت آذربایجان نباید فریب وعده‌های تو خالی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را بخورد، تصریح کرد: با توجه به پیوند عمیقی که بین مردم ایران و مردم آذربایجان از لحاظ مذهبی، فرهنگی و تاریخی وجود دارد، بنابراین با همدلی توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری، به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید، اظهار کرد: دولت باید مطالبه جدی مقام معظم رهبری را با استفاده از ظرفیت‌های جوانان و نخبگان با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، مبارزه با فساد و مفسدین، بالا بردن سهم صادرات، فعال کردن دولت در تجارت خارجی، رها کردن تصدی گری و رفع کسری بودجه به صورت جهادی، در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha