شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شوق تلاوت

حوزه/ مرحله مقدماتی ششمین دوره رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» با حضور ۴۴۰ قرآن آموز و نخبگان طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در این خصوص گفت: در این دوره از رقابت‌ها ۴۴۰ قرآن‌آموز دختر و پسر از ۲۶ استان کشور شرکت کردند.

حجت‌الاسلام سید مسعود میریان افزود: پس از بررسی تلاوت‌های دریافتی، از بین شرکت کنندگان ۱۴۰ نفر راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

وی ادامه داد: در این دوره از رقابت‌ها، ۲۰ موسسه قرآنی از ۲۶ استان حضور داشتند که قرآن‌آموزان در تلاوت تقلیدی به سبک‌های مصطفی اسماعیل، عبدالباسط، منشاوی و شحات انور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام میریان با اشاره به برگزاری مرحله نیمه نهایی ششمین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت در اواخر فرودین ماه جاری در مشهد اظهار کرد: مرحله نهایی این دوره از مسابقات در اواخر اردیبهشت‌ماه در شهر ساری برگزار خواهد شد که برگزیدگان مرحله نهایی برای اجرای تلاوت‌ در محافل قرآنی به کشورهای مختلف اعزام خواهند شد.

طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در راستای استعدادیابی و مدیریت قاریان نوجوان، در سه محور حفظ، مفاهیم و تلاوت از سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرده است که از سال ۱۳۹۷ مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در اجرای این طرح ملی با دبیرخانه طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) مشارکت می‌کند.

هم اکنون یازدهمین دوره آن در حال برگزاری است. مسابقات شوق تلاوت فقط مخصوص قرآن آموزان داخل این طرح است که از ۶ سال پیش آغاز شده و ستاد اجرایی آن در مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha