دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار شهردار قم

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خواستار حضور همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی شد و گفت: در مباحث فرهنگی همه باید پای کار بیایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار شهردار قم و معاونین وی، خدمت رسانی به مردم را نوعی عبادت عنوان کرد و ابراز داشت: اعمال عبادی منحصر در نماز و روزه نیست و دین ابعاد مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، بعد اجتماعی آن است.

وی حدیثی از امام حسن مجتبی -علیه السلام- را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: امام حسن مجتبی -علیه السلام- می‌فرماید «أنا الضَّامِنُ لِمَن لَم یَهجُسْ فی قلبِهِ إلاّ الرّضا أن یَدعُوَ اللّه َ فَیُستَجابَ لَهُ» یعنی کسی که در دلش جز رضایت حق چیز دیگری خطور نکند، اگر دعایی کند مستجاب می‌شود و من ضامن آن هستم.

امام جمعه قم افزود: این کلام نورانی که شامل یک بشارت یعنی استجابت دعا و یک ضمانت اجرایی است، گستره زیادی دارد و تمام افعال و اعمال انسان را شامل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مراسم نیمه شعبان که در آستانه سال جدید برگزار شد، گفت: مراسم نیمه شعبان به خوبی برگزار شد و من از دست اندر کاران آن تشکر می‌کنم؛ اما باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که دیگر شاهد مشکلات زیربنایی و کمبودهای فرهنگی در این مراسم نباشیم و مردم دچار زحمت نشوند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: باید از این فرصت طلایی که مردم از نقاط مختلف به شهر مقدس قم جهت این مراسم معنوی سفر می‌کنند، به درستی استفاده کنیم و مباحث فرهنگی و معرفتی به گونه‌ای در نظر گرفته شود که این عشق مردم نسبت به امام زمان -عجل الله تعالی فرجه_، به معرفت تبدیل شود.

وی معرفت و پیروی از اهل بیت -علیهم السلام- را مهم‌ترین مرحله در مواجهه با ایشان ارزیابی کرد و افزود: اولین مرحله نسبت به اهل بیت -علیهم السلام-، شناخت است. مرحله دوم عشق و محبت است که منحصر به شیعیان نیست و حتی بسیاری از غیر مسلمانان نیز نسبت به اهل بیت(ع) عشق و محبت دارند؛ اما مهم‌ترین مرحله پیروی از ایشان است که تنها در این صورت شیعه بودن بر ما صدق خواهد کرد.

وی ادامه داد: مشکلاتی که امروز در جامعه در خصوص مسائل فرهنگی با آن مواجه هستیم، از ضعف ما در همین مرحله سوم ناشی می‌شود و گرنه حتی افرادی که مسبب برخی ناهنجاری‌ها هستند نیز نسبت به اهل بیت -علیهم السلام- عشق و محبت دارند و اشکال این است که مرحله سوم در آن‌ها شکل نگرفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خواستار حضور همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی شد و خاطر نشان کرد: در مباحث فرهنگی همه باید پای کار بیایند و اینکه همه کار بر عهده شهرداری گذاشته شود صحیح نیست.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه دکتر سقائیان نژاد شهردار قم گزارشی از خدمات و فعالیت‌های شهرداری در طی یک ماه گذشته در حوزه‌های مختلف ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha