دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مشرف مریجی

حوزه/ مدیر قرآن و معارف عترت حرم بانوی کرامت در دیدار با رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) ضمن بررسی مقاله پژوهشی بازخوانی مؤلفه‌های تبیینی خطبه‌های بانوی کربلا در کوفه و شام، از آمادگی پژوهشکده حرم مطهر برای پشتیبانی از مطالعات مختلف در حوزه بانوان فاطمی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مشرف مدیر قرآن و معارف عترت حرم بانوی کرامت طی دیدار با حجت الاسلام و المسلمین مریجی رئیس دانشگاه باقر العلوم(ع) و معاون آموزش دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به بررسی مقاله علمی پژوهشی بازخوانی مولفه های تبیینی خطبه های بانوی کربلا در کوفه و شام پرداخت.

در ابتدای این دیدارحجت الاسلام و المسلمین مشرف با اشاره به چشم انداز و پشتیبانی پژوهشکده حرم بانوی کرامت در محورهای مختلف از جمله محور مطالعات بانوان فاطمی و پشتیبانی از موضوعات بانوان فاطمی با تشکر از کتابت این مقاله توسط حجت الاسلام و المسلمین مریجی از ایشان به عنوان خادم پژوهشی آستان مقدس حرم بانوی کرامت یاد نمودند و اظهار امیدواری کردند در آینده نزدیک این مقاله به یک کتاب ارزشمند تبدیل شود.

در ادامه نیز مریجی با اشاره به محتوای این مقاله پژوهشی گفت: جهاد تبیین یک وظیفه همگانی و امری غیر قابل اجتناب در جامعه امروزی است اما مسئله مهم در این خصوص داشتن الگو و الگوگیری از مولفه های خاص تاریخی و اجتماعی است.

وی افزود: حضرت زینب سلام الله علیها به عنوان پرچمدار جهاد تبیین در واقعه کربلا می تواند الگوی بسیار خوبی برای جهادگران باشد و ما در این مقاله به بررسی دو خطبه معروف حضرت در شام و کوفه پرداخته ایم و مولفه های جهاد را استخراج کرده ایم.

رئیس دانشگاه باقر العلوم تاکید کرد: تحلیل محتوا و تبیین انواع مولفه های تبیین بدون پیش فرض های ذهنی و بررسی زمان و مکان ایراد خطبه و همچنین نوع خطابه در مقابل کوفیان و شامیان از مهم ترین محورهای این مقاله است.

وی یادآور شد: هشدار و روشن گری نسبت به گذشته مخاطبان، حال و آینده مخاطبان خطبه ها بسیار مهم است چرا که حضرت زینب سلام الله علیها، در این خطبه ها با نگاهی متفاوت در خطبه های خود دست به افشا گری می زند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha