شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
البرز

حوزه/ رئیس قوه قضائیه در جمع اقشار مردم استان البرز گفت: اگر نتوانیم مسئله اقتصاد و معیشت را به سرعت ساماندهی کنیم، مطمئن باشید مشکلات آن، به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز سایه می‌افکند و لذا در برطرف کردن ناهنجاری‌های اجتماعی نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام و المسلمین غلام حسین محسنی اژه‌ای، در جمع اقشار مختلف مردم استان البرز با بیان اینکه اقتصاد و معیشت مسئله اول کشور است، اظهار داشت: اگر نتوانیم مسئله اقتصاد و معیشت را به سرعت ساماندهی کنیم، مطمئن باشید مشکلات آن، به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز سایه می‌افکند و در برطرف کردن ناهنجاری‌های اجتماعی نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی همچنین توجه به نقدینگی را ضروری دانست و گفت: افزایش نقدینگی اگر به سمت تولید هدایت نشود و به سمت سوداگری‌ها برود، بسیار آسیب‌زا خواهد بود و سبب افزایش پایه پولی و کاهش ارزش پول ملی می‌شود، بنابراین تأکید ما به بانک مرکزی این است که جلوی برداشت‌های غیرمجاز را بگیرد و اجازه ندهد تسهیلات به سمت بازارهای کاذب برود.

وی افزود: ما در دستگاه قضایی آماده ارائه هرگونه کمکی در این راستا از جمله تعیین قضات شبانه‌روزی و کشیک می‌باشیم.

رییس قوه قضاییه، با تأکید بر اینکه برای حمایت از تولید و تولید کنندگان باید ضمن کمک به دولت به حوزه ارز نیز ورود کنیم، یادآور شد: امروز ارز یک شاخص در اقتصاد کشور قلمداد می‌شود که اگر موفق به کنترل آن نشویم، تحقق عدالت اجتماعی امری دشوار خواهد بود.

وی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور اجرا کرد، جلوگیری از واردات بی‌رویه و همچنین واردات اقلامی است که نمونه داخلی مشابه آن وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای، در ادامه با اشاره به نقشه‌های شوم دشمنان و شکست آنها از ملت ایران، خاطرنشان کرد: امروز دشمن از طرق مختلف توطئه‌های خود را پیش می‌برد و در راستای دامن زدن به ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه ما برنامه دارد.

وی با اشاره به فرهنگ غنی ملت ایران، تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق مردم ما متدیّن هستند و حتی آن‌هایی نیز که باورهای دینی قوی‌ای ندارند، غیرتمند هستند و بی‌بندوباری را نمی‌پسندند.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: مطمئن باشید که در زمینه مقابله و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی، کوتاهی صورت نخواهد گرفت و در این راستا برنامه‌های مدونی در دستور کار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha