سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ شاکله فرهنگی ایرانیان در طول تاریخ هزاران ساله خود بر لزوم پوشش و متانت و حیا بانوان استوار بوده تا جایی که اکثر تاریخ نگاران برجسته معتقدند حجاب و پوشش را ایرانیان در جهان منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مدیریت حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با انتشار بیانیه ای ضمن حمایت از بیانیه وزارت کشور و استانداری آذربایجان غربی، خواستار اقدام جدی مسئولین و متولیان امر در مقوله حجاب شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه مبارک رمضان، بهار دل‌ها و قرآن است و تقارن این ماه ملکوتی با بهار طبیعت که در فرهنگ ما، خاستگاه تغییر سال و شادباش به جهت زنده شدن طبیعت است لازمه شکرگزاری و رعایت اوامر و نواهی پروردگار است.

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِک وَ بَناتِک وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِک أَدْنی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً»؛

«ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلباب‌ها (روسری‌های بلند) خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا کنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است» (۵۹ / احزاب)

واضح و مبرهن است، حجاب از ضروریات دین مبین اسلام است که آیات و روایات و سیره معصومین، علما و حکما در تأیید این فریضه هم‌جهت بوده و از جانب دیگر، شاکله فرهنگی ایرانیان در طول تاریخ هزاران ساله خود بر لزوم پوشش و متانت و حیا بانوان استوار بوده تا جایی که اکثر تاریخ نگاران برجسته معتقدند حجاب و پوشش را ایرانیان در جهان منتشر کردند.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از آموزه‌های اسلام ناب محمدی است، در حقیقت با استعانت از خط راستین ائمه اطهار و از سوی علما، حکما و مجاهدان این مرز و بوم تحقق و تعین پیدا کرد و در نهایت به زعامت سیدی جلیل‌القدر با انقلاب اسلامی، فرصت ظهور و بروز توانایی اسلام حقیقی در راهبری جوامع را نمایان کرد، آن هم در قرنی که مستکبران عالم، تمام توان خویش را برای خاموش کردن چراغ دین به کار بسته‌اند.

آنچه ملت ایران را در این مسیر سخت و پر آزمون با دشمنی تمام زورمداران جهانی با انواع و اقسام توطئه‌ها و مشکلات موفق نگه داشته، اسلام عزیز بوده و پیروی از زعیم انقلاب که خود ذوب در اسلام عزیز است.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران تمام راه‌هایی که می‌تواند یک ملت را بشکند آزموده‌اند و در نهایت در تمام این شیطنت‌ها شکست خورده‌اند.

در جنگ ترکیبی «زن، زندگی، آزادی» علی‌رغم همه مشکلات و هزینه‌ها که برای مملکت ایجاد شد، یک نکته مانند خورشید آشکار شد و آن هم اینکه اکثریت قریب به اتفاق بانوان ایران اسلامی، حجاب و پوشش زن را به رسمیت می‌شمارند و تعداد کسانی که «هنجارشکنی مطلق» داشتند در اقلیت بودند؛ عدم همراهی بانوان با هنجارشکنان دقیقاً باعث شکست آن جنگ ترکیبی شد. باید آفرین بر این زنان و دختران باغیرت و شریف ایران زمین گفت.

در ایام تعطیلات نوروزی، حضور و بروز اقلیتی هنجارشکن در اماکن عمومی یا در اقامتگاه‌ها باعث ایجاد دغدغه عمومی مؤمنان در اقصی نقاط کشور اسلامی شد که نمود این دغدغه‌مندی در بیانات ائمه معزز جمعه و یا بیانیه‌های امت حزب‌الله هویدا شد و وزارت کشور ضمن پیگیری با صدور بیانیه‌ای بر دفاع از «حیات عفیفانه» و حریم «ححاب» تأکید مطلق داشت.

بازخوانی دوباره آن بیانیه مهم که نقشه‌راه تمام مدیران و متولیان مربوطه است و برای مجموعه‌های قانونی و فرهنگی متولیِ امر حجاب، در حکم قانون بلامنازع است لازم می باشد؛ چرا که ما موظف هستیم تمام امکانات قانونی و توان فرهنگی خویش را درجهت همان بیانیه متمرکز نماییم.

مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان غربی ضمن تقدیرو تشکر از بیانیه استانداری آذربایجان غربی در دفاع ازحریم حجاب و عفاف حمایت همه جانبه خودرا اعلام کرده خواستار اقدام عملی جدی دراین زمینه می باشد. امید داریم باهمت همه جانبه آحاد ملت شریف و دولتمردان، قلب نازنین حضرت حجت (عج) راضی و خشنود و مقدمات ظهور حضرتش فراهم آید.

والعاقبه للمتقین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha