جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه از یکی از اهداف والای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، پیاده شدن احکام اسلام در جامعه بوده است، گفت: باید مجموعه‌ای از اقدامات ایجابی و سلبی انجام گیرد تا شاهد پیاده شدن احکام اسلامی در جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی الغدیر خرم آباد، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای تبیین و ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه است، اظهار داشت: باید با بهره‌گیری از برکات معنوی ماه مبارک رمضان، در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه رعایت عفاف و حجاب، امری شرعی و قانونی است، گفت: حجاب و پوشش یک امری شرعی و قانونی است و دشمن قصد دارد با ترویج فرهنگ بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه، به اهداف سیاسی خود دست یابد، لذا جوانان در این زمینه باید هوشیار باشند و با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم، به سلامت معنوی جامعه کمک کنند.

امام جمعه خرم آباد، با اشاره به اینکه از یکی از اهداف والای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، پیاده شدن احکام اسلام در جامعه بوده است، یادآور شد: اسناد بالا دستی، آیین‌نامه‌ها و قوانین، همه در این راستا است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه تهیه و توزیع لباس‌های مناسب و با عفاف و حجاب باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید مجموعه‌ای از اقدامات ایجابی و سلبی انجام گیرد تا شاهد پیاده شدن احکام اسلامی در جامعه باشیم.

وی بر لزوم حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد و یادآور شد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مودبانه، ملایم، منطقی و به دور از تلخ زبانی و پرخاشگری، رسالت خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، در ادامه با اشاره به اینکه گرانی و تورم باید در استان لرستان کنترل شود، خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران باید با نظارت دقیق و انجام فعالیت جهادی، در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم در جامعه همت جهادی و خالصانه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، در پایان بر لزوم ترویج و ارتقا روحیه امید در جامعه تأکید کرد و گفت: مسئولان باید خالصانه، بی‌منت و شبانه روزی به مردم خدمت کنند و در ترویج امید در جامعه، اقدامات و فعالیت‌های چشمگیر انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha