شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه اهل سنت جزیره شیف

حوزه/ امام جمعه اهل سنت جزیره شیف گفت: زنان ایرانی در میدان دفاع مقدس و بازسازی حضور پیدا کردند و با نشان دادنِ قدرت‌روانی، از همه ‌بیشتر فعّالیت کردند. بهترین کسانی که مقابل جوّ تبلیغات دشمنان ایستادند، بانوان کشور بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سیدحسن حسینی امام جمعه اهل سنت جزیره شیف امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به موضوع حجاب و آزادی های زنان در جمهوری اسلامی گفت: بی تردید حجاب و عفاف، زینت زن مسلمان ایرانی است؛ در دنیای امروز این گوهر الهی نه تنها شامل زنان بلکه همه آحاد جامعه را در بر می گیرد، این مهم تنها در پوشش خلاصه نمی شود بلکه باید در کنار پوشش ظاهری، حجاب و عفاف برای اخلاق و اندیشه ها را نیز در نظر گرفت.

وی افتخار زن ایرانی را حجاب برشمرد و افزود: افتخار زن ایرانی این است که حجاب برایش میراث کهن ملی است، وجه امتیازی که سایر جوامع مدعی حقوق بشر ندارند و به فرموده مقام معظم رهبری «حفظ حجاب واجب شرعی و سیاسی است و فریضه الهی. در صیانت از آن کوشا باشیم».

امام جمعه اهل سنت جزیره شیف بیان کرد: مادری که فرزندان خود را در راه خدا و در راه هد، هدفی که برای او مقدس ‌است و پیشِ خدا هم مقدّس است تقدیم می کند و خم به ابرو نمی‌آورد، یک عمل برجسته انجام داده است و این امر کوچکی ‌نیست. این را با هر معیار و میزانی اندازه‌گیری کنید، با عظمت است.

وی ادامه داد: زنان ایرانی در میدان دفاع مقدس و بازسازی حضور پیدا کردند و با نشان دادنِ قدرت‌روانی، از همه ‌بیشتر فعّالیت کردند. بهترین کسانی که مقابل جوّ تبلیغات دشمنان ایستادند، بانوان کشور بودند.

شیخ حسینی به حضور زنان در عرصه سیاسی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مهمترین شاخصه مشارکت سیاسی حق رأی و تصدی مسئولیت های سیاسی است. زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر دو زمینه رشد بسیار پیدا کرده اند، مشارکت زنان در همه پرسی ها، تظاهرات و رأی گیری ها پا به پای مردان و حتی گسترده تر از آنان بوده است. همه این موارد آزادی زنان در کشور ما را نشان می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha