سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آوینی

حوزه / یک مدیر سینمایی گفت: شهید آوینی نوعی جدیدی از هنر را در سینما خلق کرد که در آن هم جذابیت‌های بصری وجود داشت هم آرمان‌های انقلاب مورد توجه قرار گرفته بود.

علی‌رضا جعفری، معاون هماهنگ کننده حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس اسبق سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه هنر انقلابی باید نیازهای مردم را پوشش دهد، گفت: این روزها در آستانه سالگرد شهید آوینی قرار داریم. این شهید نوعی جدیدی از هنر را در سینما خلق کرد که در آن هم جذابیت‌های بصری وجود داشت هم آرمان‌های انقلاب مورد توجه قرار گرفته بود.

وی افزود: آوینی سینمای انقلاب را محدود به قشری خاص نمی‌دانست و معتقد بود فیلم‌هایی که منادی انقلاب اسلامی هستند باید گویششان مناسب سلیقه عام مردم باشد. این اتفاق اگر رخ دهد مخاطبان چنین آثاری بیشتر شده و در نتیجه تاثیرگذاری آن نیز بیشتر می‌شود.

این مدیر رسانه تاکید کرد: این روزهای در هفته هنر انقلاب قرار داریم اما متاسفانه آن چیزی که در عمل شاهدش هستیم چندان با آرمان‌های انقلاب همخوانی ندارد البته در مقاطعی توانستیم به موفقیت‌هایی دست یابیم اما این امر به هیچ وجه رضایت بخش نیست و نتوانسته برای آرمان‌های انقلاب به حد کافی رضایت‌بخش باشد.

جعفری با بیان اینکه هنرمند انقلابی باید حرف دل مردم را بزند، بیان کرد: هنرمندی که می‌خواهد منادی ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد باید نیازها و خواست مردم را همیشه در کارش جا دهد اما این ویژگی به‌هیچ‌وجه به معنای سیاه‌نمایی از جامعه نیست چون هنرمند می‌تواند در کنار دردها به شادی‌های مردم هم توجه کند.

این مدیر سینمایی در انتها تأکید کرد: متأسفانه برخی از هنرمندان انقلابی خانه نشین شده‌اند و فرصت کار به آنها داده نمی‌شود در حالی‌که مراکز یا نهادهای متعددی با عنوان دینی و انقلابی وجود دارد که وظیفه‌اش حمایت از هنرمندان این حوزه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    ای کاش برنامه روایت فتح رو آپلود میکردید تا حداقل امثالی منی که از اول توی انقلاب بوده جوابی برای فرزندانمان داشته باشیم و بتونیم از آرمانهایمان دفاع کنیم