شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رضا نوری - امام جمعه بجنورد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با تأکید بر اهمیت هنر و درک جایگاه واقعی آن، گفت: درک ارزش و جایگاه واقعی هنر سبب دستیابی به اهداف متعالی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز، در دیدار با بانوان هنرمند خراسان شمالی، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تهیه و تولید آثار فاخر با درک ارزش و اهمیت هنر و هنرمند میسر می‌شود.

وی افزود: اگر در حوزه هنر اهمیت و ارزش آن درک نشده و یا کمتر به آن اهمیت داده شود نمی‌توانیم به پیشرفت و اهداف متعالی دست‌یابیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: از ابتدا هنر جایگاه ویژه‌ای در زندگی انسان‌ها داشته است و کسانی که به درک واقعی جایگاه هنر رسیده و در مسیر صحیح حرکت کرده‌اند توانسته‌اند آثار فاخر و ماندگاری تولید کنند. به‌طور مثال اشعار حافظ و مباحث عرفانی مولوی به‌عنوان آثار ماندگار نشان‌دهنده درک جایگاه هنر و بیان هنرمندانه این هنرمندان است.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اهمیت هنر و هنرمند، تصریح کرد: در دوران کنونی هم هنرمندان می‌توانند با خلق آثاری ماندگار از زندگی الگوهای واقعی مسیر درست را به جامعه نشان دهند.

وی شهدا را الگوهای واقعی جامعه دانست و ادامه داد: به‌طور یقین اگر هنرمندان بتوانند با آثار خود زندگی شهدا و ارزش‌های اسلامی را به‌درستی تبیین کنند ما اثرات مثبت آن را در جامعه مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: شهدا با بذل جان خود در راه اسلام و ارزش‌های اسلامی حماسه آفریدند و معمولاً شناختی که جامعه از شهدا دارد محدود به اعزام شهید به منطقه عملیاتی و چگونگی شهادت آن‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر نقش بانوان هنرمند در روایت زندگی شهدا، گفت: بانوان هنرمند می‌توانند باروحیه ظریف و لطیف خود زندگی شهدا و خانواده‌های آن‌ها را روایت کرده و آثاری هدفمند در این حوزه تولید کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha