چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع خانواده‌های شهدا و رزمندگان تیپ فاطمیون

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی وحدت امت اسلامی را موجب قدرت و شوکت اسلام دانست و گفت: ﺷﻬﺪای فاطمیون جلوه‌ای از «امت واحده اﺳﻼﻣﯽ» را ﺗﺤﻘﻖ ﺑﺨﺸﯿﺪﻧﺪ.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، در جمع خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان مدافع حرم تیپ فاطمیون که در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی گردهم آمده بودند، در سخنانی مجاهدت‌ها و تلاش‌های رزمندگان لشکر سرافراز فاطمیون در دفاع از اسلام و حرم حضرت زینب(س) را ستود و امنیت و آرامش منطقه را مدیون رشادت‌های شهدای مدافع حرم دانست.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ﺷﻬﺪای فاطمیون جلوه‌ای از اتحاد و یکپارچگی امت اﺳﻼﻣﯽ را رقم زدند، ابراز کرد: شهدای فاطمیون نماد اتحاد و وحدت اسلامی هستند؛ این شهدای عزیز با نثار خون پاک خود و شهادت در راه دفاع از کیان اسلام، همبستگی و همگرایی ملل اسلامی را به تصویر کشیدند.

وی افزود: حضرت محمد(ص) منحصر و مختص به قوم، قبیله و زبان خاصی نیست؛ هنر رسول اکرم(ص) این بود که از میان جمعیت‌ها، فرقه‌ها و قبایل گوناگون امتی واحد را تشکیل داد و شهدای فاطمیون که با ایمان و انگیزه‌ای قوی برای دفاع از اسلام در میدان مجاهدت حضور یافتند، عینت بخش هنر وحدت آفرینی پیغمبر اکرم(ص) در عصر حاضر هستند.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: از دیگر جنبه‌های نهضت فاطمیون، رنگ باختن ملیت گرایی است؛ شهدای فاطمیون مرز بندی‌های قومیتی، قبیله‌ای، زبانی و ملیتی را در نوردیدند و در عمل جلوه‌ای از «امت اسلامی» را به نمایش گذاشتند.

وی پیدایش داعش را تلاشی از سوی دشمنان اسلام برای ضربه زدن به اسلام، جریان انقلابی و بیداری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اسلام بدلی داعش چالشی جدی‌ برای وحدت و امنیت مسلمانان و آبروی اسلام و از اهداف اصلی‌اش ایجاد حاشیه‌ای امن برای صهیونیستها بود؛ اما شهدای مدافع حرم اجازه ندادند دشمن به اهداف منحوس خود برسد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، ابراز کرد: نقشه شوم و خطرناک خاورمیانه جدید آمریکا به برکت مجاهدت‌های فاطمیون و رشادت‌های مدافعان حرم شکست خورد، لذا شهدا و خانواده‌ی معزز شهدای مدافع حرم نه تنها برای نسل امروز بلکه برای تمام نسل‌های امت اسلام تحسین برانگیز و قابل احترام هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha