شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/مراسم احیای شب قدر در حسینیه سنندج

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع)، شرط توفیق در شب قدر و پذیرش توبه را استغفار واقعی و کسب صفای باطنی عنوان کرد.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که شب قدر، قلب ماه رمضان و بهترین فرصت برای آشتی با خالق مهربان است، ابراز داشت: شب قدر به برکت قرآن و تمسک به اهل بیت(ع) فرصت خوبی در اختیار ما قرار دارد تا زنگار از دل زدوده و با صفای باطن به پیشگاه خدای متعال برویم و با توبه و استغفار بهترین سرنوشت و تقدیر را برای خودمان رقم بزنیم.

وی افزود: شرط توفیق در شب قدر و پذیرش توبه از سوی خدای متعال، استغفار واقعی و کسب صفای باطنی است و این که عزم و اراده ای راسخ داشته باشیم برای این که در مسیر بندگی صادق و ثابت قدم بمانیم.

وی همچنین گفت: بر اساس حدیث معروفی از امام صادق(ع)، برآورد اعمال در شب نوزدهم ماه رمضان، تصویب آن در شب بیست و یکم و تنفیذش در شب بیست و سوم صورت می پذیرد.

این مدرس دانشگاه بیان داشت: افرادی که عظمت شب قدر را بیشتر درک کنند، بی شک در مسیر حق موفق‌تر و ثابت قدم تر هستند و از خدای متعال بخواهیم که به حق اول مظلوم عالم امیرالمؤمنین(ع) این توفیق در چنین شب بی نظیری برای ما هم فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha