سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ز

حوزه / مشاوره مدیر حوزه‌های علمیه گفت: قرآن برای استخاره کردن بالا سر بیمار، قبر مرده خواندن و سرگرفتن نازل نشده  است، بلکه قرآن برای هدایت مردم مسلمان و غیر مسلمان آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری مشاور مدیر حوزه‌های علمیه شب گذشته در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزاده قاسم بن علی النقی (ع) آران و بیدگل با بیان اینکه امشب، شب استجابت دعا است، اظهار داشت: بر اساس روایات اگر کسی با خلوص و توجه دعای "اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ" را بگوید خدای متعال همه مومنین و مومنات را به برکت دعای مومن می‌آمرزد.

وی، ضمن گرامی داشت شهدای صدر اسلام خصوصا شهدای خطه آران و بیدگل، خاطرنشان کرد: بهترین الگو و اسوه برای ما در زندگی که بتوانیم آینده خودمان را از جهت سعادت تضمین کنیم، شهدا هستند.

وی، اخلاص در دعا را موجب استجابت دعا دانست و اظهار کرد: در دعا کردن در حق خود و دیگران، باید دل و زبانمان با هم یک مطلب را بخواهد و بگوید.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، با بیان اینکه دعا زمانی اثر می‌کند که دل حقیقتا از گناه پشیمان و متنفر شده باشد، گفت: شاید خیلی دعاهایی که از آن نتیجه نمی‌گیریم به خاطر دو گانگی دل و زبان باشد.

مدیر مجتمع تربیت مدیر و مدرس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، عالم ماده و اعتباریات را شوخی دانست و با بیان اینکه جدی‌ترین جبهه‌ای که در این عالم وجود دارد، عالم معنا است، خاطرنشان کرد: مادیات و پست و مقام‌ها اگر ماندگار بود، به من و شما نمی‌رسید.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، شب قدر را شب اصلاح و تصفیه حساب حق الله دانست و گفت: شب قدر، فرصت بسیار مناسبی برای آگاه کردن ابدیت خودمان است.

وی گریه کردن بر مظلومیت اهل بیت(ع) را موجب جلا و شستشوی دل دانست و خاطرنشان کرد: اشک‌هایی که در این شب‌ها ریخته می‌شود با توبه به درگاه خدا موجب پاک شدن آیینه دل می‌شود.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه، حق الناس را غیر قابل بخشش دانست و یادآور شد: گناه کسانی که به ربا، رشوه، ضایع کردن حق دیگران، تصرف مال دیگران و بیت المال آلوده شده باشند، قابل بخشش نیست مگر آن مال تا ریال آخرش به صاحب اصلی‌اش برگردانده شود.

وی بر لزوم ادا کردن حق قرآن کریم در شب‌های قدر تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تمام حرمت شب‌های قدر به نزول قرآن کریم است، بنابراین باید در محافل و مجالس دین مد نظر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: قرآن برای استخاره کردن بالا سر بیمار، قبر مرده خواندن و سرگرفتن نازل نشده است، بلکه قرآن برای هدایت مردم مسلمان و غیر مسلمان آمده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha