شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه این وظیفه من و شما است که نسلی قرآنی را تربیت کنیم، گفت: در این عرصه اسم و رسم‌ها مهم نیست، مهم هدف و مسیری است که در آن قرار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شب گذشته در مراسم تکریم و تجلیل از فعالان و چهره‌های قرآنی استان همدان، با اشاره به آیه ۲۱۳ سوره بقره، اظهار داشت: در این آیه آمده است که اگر دیدید اختلاف‌ها کم رنگ شده و وحدت در بین مومنان حاکم است، بدانید آنجا خدا تجلی بیشتری دارد و هر وقت اختلافات وجود داشت، آنجا محل ظهور و بروز دیگری جز خدا است.

وی با بیان اینکه حضور فعالان قرآنی در کنار یکدیگر اقدامی قابل تقدیر است، گفت: امروز زمان آن است که برای افزایش تعداد نفرات جامعه قرآنی در استان تلاش و برنامه ریزی داشته باشیم.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه قرآن، توصیه اول پیامبر اسلام است، یادآور شد: متأسفانه باید گفت که نسبت به ‌قرآن کوتاهی کردیم و این حرف قرآن است که پیامبر(ص) به علت مهجوریت قرآن از ما شکایت خواهد کرد.

وی افزود: همه فعالان قرآنی از اساتید و قاریان تا حافظان و متولیان جلسات قرآنی، باید تلاش کنند تا فعالیت‌های قرآنی در استان توسعه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه این وظیفه من و شما است که نسلی قرآنی را تربیت کنیم، گفت: در این عرصه اسم و رسم‌ها مهم نیست، مهم هدف و مسیری است که در آن قرار داریم.

وی با تأکید بر لزوم حرکت در مسیر تحقق سند قرآنی که در استان تدوین شده است، اظهار کرد: اولویت همه ما قرآن است و هیچ دوگانگی در این بین وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا حقیقت آیات قرآن کریم را درک کنیم، بیان کرد: حقیقت قرآن، آیاتی است که در قلب پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت امیر(ع) وجود داشت.

وی با بیان اینکه مراقب باشیم تا در تلاوت قرآن متوقف نشویم، یادآور شد: باید از این تلاوت قرآن به حقیقت واقعی قرآن دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha