یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسینی کوهساری

حوزه / مسئول مرکز ارتباطات وامور بین الملل حوزه های علمیه در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید قوام قوامی در مسجد الغدیر قزوین، گفت: شهید سلیمانی ترکیبی از استقامت و مهربانی، دانش روز و تخصص توأم با توکل به خدای متعال بود؛ او با تمام وجود به خدا ایمان داشت که این ویژگی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور شب گذشته در مراسم بزرگداشت عالم ربانی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید قوام قوامی فیشانی که در مسجد الغدیر قزوین برگزار شد با اشاره به شخصیت بی‌نظیر امام راحل در جایگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بسیار اهل زهد و شب زنده‌داری بودند. ایشان در رشته علمی چون اصول فقه، فلسفه، تفسیر، عرفان عالمترین و متخصص ترین بودند.

ببینید:

تصاویر بزرگداشت مرحوم حجت السلام والمسلمین قوامی در قزوین

سرپرست دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: امام(ره) از شخصیت‌های سیاسی جریان‌ساز و تاریخ سازی هستند که در عالم بی‌نظیر می‌باشند

وی در ادامه شهید سلیمانی را نمونه و الگوی یک شخصیت تمدنی توصیف کرد و ادامه داد: بعضی ویژگی‌های شخصیتی، شهید حاج قاسم سلیمانی را از دیگران جدا کرده‌ است.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: شهید سلیمانی ترکیبی از استقامت و مهربانی، دانش روز و تخصص توأم با توکل به خدای متعال بود؛ او با تمام وجود به خدا ایمان داشت که این ویژگی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری بیان کرد: از آموزه های قرآنی برمی آید که اگر جامعه جهانی بخواهد به صلح و امنیت برسد، نیازمند ایجاد فرهنگ مقاومت، ایثار، استقامت، صبر و پایداری است و حاج قاسم این فرهنگ را به مردم دنیا ارائه کرد. اگر این فرهنگ در دنیا نهادینه نشود ما نمی توانیم در تقابل تاریخی حق و باطل به پیروزی برسیم.

شهید سلیمانی ترکیبی از استقامت و مهربانی بود

وی یادآور شد: ما بر سفره‌ای نشسته‌ایم که دو مائده بزرگ دارد یکی قرآن کریم که کاملترین کتاب‌ها و مکاتب است و دیگری اهل بیت(ع) که جامع‌ترین الگوهای علمی و عملی هستند؛ به خاطر وجود قرآن و اهل بیت(ع) بزرگانی پرورش یافته‌اند که در عالم بی نظیر و نمونه هستند.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید قوام قوامی(ره)، گفت: مرحوم قوامی عالمی متقی، پرهیزکار و بااخلاق بود ویژگی‌های برجسته اخلاقی این بزرگوار باید سرلوحه زندگی همه ما قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی این عالم ربانی و معلم اخلاق، تهذیب نفس، انس و الفت با قرآن و مناجات بود و به طور پیوسته اهل ذکر و تسبیح خداوند متعال بود.

وی تصریح کرد: مرحوم قوامی محب و دوستدار اهل بیت(ع) بود و وجودشان با این خاندان گره خورده بود و با اعمال و اخلاق برجسته خود برای دین خدا و اهل بیت(ع) تبلیغ می‌کرد و ائمه اطهار(ع) را الگوهای عملی زندگی قرار داده بود.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قوامی را فردی انقلابی دانست که همواره از انقلاب، نظام اسلامی و رهبری حمایت می‌کرد و شهدای انقلاب را واسطه‌هایی می‌دانست که موجبات رسیدن انسان به اهل بیت(ع) را فراهم می سازند.

در این مراسم حجج اسلام والمسلمین زمانی مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور در امور مذاهب اسلامی، عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین، آل ایوب و امیرخانی از مدیران مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه و حجت الاسلام پناهی مدیر امداد و سلامت مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه حضور داشتند.

شهید سلیمانی ترکیبی از استقامت و مهربانی بود

شهید سلیمانی ترکیبی از استقامت و مهربانی بود

شهید سلیمانی ترکیبی از استقامت و مهربانی بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha