چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
با حضور مسئولین استان از حامیان موسسه دارالاکرام قم تقدیر شد

حوزه/همایش تقدیر از حامیان موسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) قم و دانش‌آموزان برگزیده این موسسه با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همایش تقدیر از مددکاران، همیاران و حامیان موسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) قم و دانش آموزان برگزیده این موسسه در تالار فرهنگیان استان برگزار شد.

منوچهر دهشیری مدیر موسسه خیریه دارالاکرام قم در ابتدای این همایش با ارائه گزارشی از عمکرد ۹ ساله موسسه اظهار کرد: موسسه دارالاکرام قم در این مدت ۷۰۰ دانش آموز و ۲۶ دانشجو را شناسایی کرده که ۱۴۵ تن از آنان فارغ التحصیل و یا توانمند شده اند و به نوعی جزو حامیان موسسه نیز محسوب می شوند.

وی توانمند سازی و اشتغالزایی مادران دانش آموزان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: بحمدالله استان قم در این زمینه پیشتاز بوده و ۱۳۰ تن از مادران در کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای دوره دیدند و ۵۴ تن از آنان توانمند و یا صاحب شغل شدند.

دهشیری ادامه داد: ۲۶ تن از مادران نیز کارگاه های کوچک و بزرگ دارند و در نمایشگاه هایی از جمله چارسوی قم محصولات خود را عرضه کرده اند.

مدیر موسسه دارالاکرام قم با بیان اینکه هدف ما در این موسسه حفظ کرامت افراد است، اضافه کرد: به هیچوجه دنبال منافع اقتصادی نیستیم و به دنبال جذب کمک از مردم و خیرین هستیم تا بتوانیم با بورسیه کردن، دانش آموزان را توانمند کرده و از چرخه فقر خارج سازیم.

وی تصریح کرد: در دوران کرونا، بیش از ۴ هزار ساعت کلاس کمک آموزشی به صورت مجازی و حضوری برای دانش آموزان برگزار کردیم و در همین راستا با کمک خیرین ۱۱۸ دستگاه تبلت و ۲۳ دستگاه رایانه در اختیار دانش آموزان قرار دادیم.

دهشیری همچنین گفت: ۱۰۵ نفر از مادران بی سواد نیز توسط موسسه شناسایی شده و با همت معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم، باسواد کرده ایم.

در همایش فوق، مجید خسروآبادی از مسئولان وزارت ارشاد و مدیر تالار وحدت نیز در سخنانی موضوع انفاق و تشویق دیگران به کمک به موسسات دارالاکرام را مورد تأکید قرار داد.

در پایان با حضور مصطفی میر احمدی زاده مدیرعامل موسسه خیریه دارالاکرام از مددکاران، همیاران و حامیان موسسه و برخی دانش آموزان برگزیده و تحت پوشش در زمینه های ورزشی، علمی و قرآنی با اهداء تندیس و هدایایی، تقدیر شد.

این همایش با اجرای برنامه های هنری، آوازخوانی، دکلمه خوانی و سرود توسط دانش آموزان تحت پوشش موسسه همراه بود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha