یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نرجس شکرزاده

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: تشدید معضل بدحجابی و بی حجابی به کمرنگ شدن حیا و عفاف در جامعه می انجامد.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که جلوه های حیا و عفاف در زنان بیش از مردان جامعه است، اظهار داشت: آن چه ما از آموزه های ناب دینی خود دریافت می کنیم این است که اساساً عفاف حالتی باطنی است، اما حجاب به ظاهر برمی‌گردد. در واقع حجاب مقتضی حیا و عفت است.

وی افزود: در آیات متعدد قرآن کریم نیز به شیوه ها و شکل های مختلفی بر لزوم حیا و عفت در زنان و مردان تأکید شده، همچون بحث پرهیز از گفتگوی طولانی مردان با زنان که در احادیث متعدد بدان اشاره شده، با این حال باید توجه داشت که به جهت تأثیر فراوان رفتار زنان در جامعه، در منابع اسلامی و قرآنی، میزان توصیه به زنان برای رعایت حیا و عفاف، بیشتر است.

وی همچنین گفت: البته بحث حیا و عفاف مراتب و اقسام گوناگونی دارد، از جمله حیا و عفت ورزی در نگاه کردن چه آن که یکی از انواع عفت، عفت در نگاه است که در آیات سوره مبارکه نور نیز به صراحت بدان ها اشاره شده است.

شکرزاده ادامه داد: از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی انسان با دیگران به واسطه حرف زدن است، از این رو پرهیز از پرگویی در منابع اسلامی بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حجاب و مساله پوشش در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: اگر جلوی معضل بدحجابی و بی حجابی گرفته نشود، این مساله باعث کمرنگ شدن عفاف و حیا در جامعه می شود که خودش عوارض و آسیب های جدی و بسیار خطرناکی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha