چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
دوره تخصصی زبان آموزی ویژه مبلغین در تویسرکان برگزار شد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کوثر تویسرکان از برگزاری دوره تخصصی مکالمه عربی و انگلیسی در این مدرسه خبر داد.

لیلا ترکاشوند، مدیر مدرسه علمیه کوثر تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به برگزاری دوره تخصصی مکالمه عربی و انگلیسی در این مدرسه گفت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت فراگیری زبان های بیگانه برای طلاب ، آموزش مکالمه‌ی زبان عربی و انگلیسی در این مدرسه با توجه به ظرفیت روایتگری ویژه‌ی طلاب و مبلغین علی‌الخصوص راویان امری ضروری بود.

وی با تأکید بر اینکه زبان‌آموزی ازجمله مواردی است که راویان مجموعه با توجه به تجربیاتی که در چند سال اخیر در سفر تبلیغی اربعین به کشور عراق داشتند،ضرورت آن را کاملا احساس می کردند، افزود: این مهم ما را بر آن داشت تا اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشیم.

مدیر مدرسه علمیه کوثر تویسرکان بیان کرد: این دو کلاس در دوره آموزشی زبان انگلیسی و عربی به‌صورت حضوری و مجازی در حال انجام است که از اهداف برگزاری این دوره‌ها می توان به بالا بردن توان محاوره و گفتگو به زبان‌های عربی و انگلیسی در عرصه تبلیغ با محوریت انتقال مفاهیم دینی و تحقق جهاد تبیین، اشاره کرد.

وی مخاطبین این دو دوره را طلاب، مبلغین و راویان فعال اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: از امتیازات موفقیت در این دو دوره، اعزام مبلغین در ایام اربعین بشمار می‌رود.

ترکاشوند با اشاره به حضوری بودن زبان انگلیسی و مجازی بودن زبان عربی که استاد در گروه با زبان‌آموزان به‌صورت آنلاین ارتباط دارد ،اظهار داشت: دوره آموزشی زبان انگلیسی بیست جلسه یک ساعت و نیم و دو روز در هفته برگزار می‌شود و دوره آموزشی زبان عربی کل دوره چهارده ترم می‌باشد که هر ترم چهارده جلسه یک ساعت و نیم و سه روز در هفته برگزار می‌گردد که پس‌از پایان چهارده ترم زبان‌آموز مسلط به مکالمه عربی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیر آموزش مکالمه عربی از چند محور تشکیل‌شده است ،افزود: در پایان دوره ، مبلغین مسلط به مکالمه، ترجمه و مسلط به نوشتار زبان عربی خواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه کوثر تویسرکان در پایان با تأکید بر نکاتی در خصوص اهمیت و ضرورت یادگیری مکالمه عربی و انگلیسی عنوان کرد: توانایی مبلغ جهت تبلیغ در عرصه بین‌الملل ، ضرورت پر کردن خلأ موجود در زمینه تبلیغ به زبان عربی و انگلیسی و هدفمند شدن سیر مطالعاتی از فواید حضور در این دوره‌ها می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha