شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: پرداخت فطریه بر هر انسان مکلفی که امکان پرداخت آن را داشته باشد و فقیر نباشد، واجب است، به این نحو که هر انسانی مسلمانی مکلف بوده زکات فطریه خود و هر انسانی که به نوعی عیال و نان خور آن محسوب می‌شود را پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی قبولی اعمال و طاعات برای روزه داران و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، اظهار داشت: در پایان یک ماه بندگی خداوند در ماه مبارک رمضان، عید فطر قرار داده شده که از منظرهای متعدد دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: در روز عید سعید فطر، خداوند بر گردن همه روزه داران و مسلمینی که به حد ادای تکالیف الهی رسیده‌اند، واجب شرعی دیگر تحت عنوان پرداخت فطریه قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تأکید کرد: پرداخت فطریه بر هر انسان مکلفی که امکان پرداخت آن را داشته باشد و فقیر نباشد، واجب است، به این نحو که هر انسانی مسلمانی مکلف بوده زکات فطریه خود و هر انسانی که به نوعی عیال و نان خور آن محسوب می‌شود را پرداخت کند.

وی در بیان زمان پرداخت زکات فطریه متذکر شد: پول زکات فطریه برای کسانی که نماز عید سعید فطر را اقامه می‌کنند باید تا قبل از نماز و برای کسانی که نماز را نمی‌خوانند باید تا قبل از ظهر عید فطر نیت کنند و کنار بگذارند.

آیت الله طباطبایی نژاد، در توضیح اینکه زکات فطریه به چه کسی باید پرداخت شود، گفت: قطعا این زکات فطریه را باید به نیازمندان و مستمندان داد که یکی از بهترین محل‌ها برای پرداخت، صندوق‌های کمیته امداد اختصاص یافته به این امر است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اذعان کرد: چنانچه کسانی در اقوام و خویشان خود نیازمند و مستحقی را برای دریافت زکات فطریه داشته باشند، می‌توانند به آنها پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت زکات فطریه ارتباطی با داشتن توانایی برای روزه گرفتن ندارد، پرداخت زکات فطریه برهمه مسلمین که به سن تکلیف رسیده‌اند و توانایی پرداخت دارند، فقیر نیستند، حتی اگر روزه ماه مبارک رمضان را نگرفته باشند، واجب است.

وی یادآور شد: اقامه نماز عید سعید فطر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در روز شنبه خواهد بود و درب‌های مصلی نماز جمعه از ساعت۵:۳۰ به روی مردم بازگشایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha